Xerrada de Mobilitat. Cranfield University (UK)

El passat dimecres es va realitzar a l’Escola una xerrada de Mobilitat per part del coordinador de mobilitat de la Universitat de Cranfield (Anglaterra) amb l’objectiu de presentar a tots els alumnes de l’EPS aquesta universitat anglesa i els seus programes de mobilitat vinculats amb l’Escola Politècnica Superior.

Hi ha moltes raons per estudiar al Regne Unit: millorar les habilitats d’anglès, conèixer cultures noves i diferents, i aprofitar un excel·lent nivell d’educació. Durant la xerrada es va donar informació a l’alumnat referent a diferents aspectes de la vida acadèmica al Regne Unit i les habilitats necessàries per a l’estudi eficaç per als estudiants que  no tenen l’anglès com a primer idioma.

Cranfield University és una universitat britànica de postgrau basada en dos campus, amb un enfocament orientat a la investigació. El campus principal es troba en Cranfield, Bedfordshire, i l’altre està en Shrivenham, Oxfordshire.

Cranfield és una universitat amb una nombrosa comunitat internacional i una reputació veritablement global. Poc menys de la meitat dels seus estudiants són de fora del Regne Unit, amb gairebé una quarta part dels quals que vénen de fora d’Europa. Els estudiants internacionals representen a més de 100 nacionalitats diferents i aporten la riquesa de les diferents cultures a la universitat que, alhora, els hi ofereix un entorn d’aprenentatge ric i la possibilitat d’amistats a tot el món.

Xerrada de Mobilitat. VIA University College (Denmark)

VIA UC

El passat dilluns es va realitzar una xerrada de mobilitat amb Randi Warncke, coordinadora de mobilitat de la VIA University College a Horsens, Dinamarca. La xerrada tenia com a objectiu donar a conèixer aquesta universitat danesa i els seus programes de mobilitat vinculats amb l’EPS (Erasmus i la futura doble titulació amb l’EPS, Bachelor  of Civil Engineering (VIA UC) – Enginyeria de l’Edificació (UdL).

Randi Warncke va destacar el gran nombre d’estudiants estrangers que cada any van a estudiar a la VIA UC; al voltant de 2.000 estudiants internacionals provinents de 50 països s’inscriuen en algun programa d’alguna de les seves escoles/facultats.

Així mateix va destacar el fet que estudiar a Dinamarca és diferent del que la majoria dels estudiants internacionals estan familiaritzats. A la VIA UC es centren en la bona comunicació i el diàleg entre els estudiants i els seus professors, el treball orientat a projectes de grup, i un entorn internacional que promou la comprensió intercultural. Diverses nacionalitats assisteixen als programes internacionals. Això significa que l’intercanvi d’idees no es limita a l’intercanvi entre Dinamarca i el país de l’estudiant estranger, si no que es porta a terme en un ambient veritablement internacional representat pels estudiants de tot el món. Els estudiants internacionals es reuneixen amb els seus homòlegs d’Espanya, per exemple, la Xina o Polònia en les classes, durant els treballs de projecte i en la vida social després de les classes. Aquestes diferències culturals són molt apreciades, ja que condueixen a la comprensió intercultural i a la creació de xarxes socials arreu del món.