El Liquid Galaxy LAB al Vè Congrés Estatal RITSI d'Estudiants d'Enginyeria Informàtica, a Còrdova

logo-2014-600x540 (Custom)

El proper 27 de març, Andreu Ibàñez, coordinador del Liquid Galaxy LAB, presentarà l’experiència del Liquid Galaxy LAB al Congrés Estatal RITSI d’Estudiants d’Enginyeria en Informàtica, a Còrdova.

Amb una participació estimada de més de 2.000 estudiants de tot Espanya, la presentació tractarà sobre el programa Google Summer of Code, i l’experiència específica i única a Espanya del Liquid Galaxy LAB, en la qual dos alumnes de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida van guanyar l’any passat les beques de Google i van tenir l’oportunitat de visitar la central de Google a Califòrnia.

El Liquid Galaxy LAB és un laboratori ubicat al Parc Científic de Lleida i dotat de material aportat pels signants del conveni: Universitat de Lleida, Ajuntament de Lleida, Parc Científic i l’empresa del Parc Ponent 2002.

Mes Info

PROGRAMA LIQUID GALAXY LAB

PRESENTACIÓ A BUCAREST

PROJECTES FINALS DE MÀSTER DE L’EPS AL LIQUID GALAXY LAB

Informe Infoempleo: Els professionals relacionats amb la informàtica, els més cotitzats a les empreses espanyoles

redneutral

Segons un estudi realitzat pel portal de compra i venda d’entrades Ticketbis amb dades d’Infoempleo del qual es fa ressò Europa Press, les ocupacions professionals relacionades amb les noves tecnologies i la informàtica són les més cotitzades entre les empreses espanyoles . Així doncs, comercials, enginyers, administradors d’empresa, professionals d’oficis i professionals de tecnologia i informàtica són les professions amb millor perspectiva de futur.

En l’estudi es destaca que són les ocupacions professionals lligades a les noves tecnologies les que segueixen guanyant rellevància. La professió de programador web ocupa la novena posició en un rànquing de més de 900 oficis. Perfils com a analista web o administrador de sistemes estan molt sol·licitats, afegeix l’estudi.

D’altra banda, l’AQU (Agència de Qualitat Universitària catalana) en el seu últim informe revela que, un trimestre després de la graduació, la taxa d’ocupació relativa a les titulacions de la branca informàtica és del 95%. L’AQU destaca que el 80 % d’aquests professionals percep una nòmina mensual superior als 2.000 euros.

L'EPS a la 19a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

19-nit

L’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida va ser present en la passada edició de la 19a  Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica de Catalunya, celebrada a Barcelona el 20 de febrer i organitzat conjuntament per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF).

La Nit de les Telecomunicacions és el punt de partida de les activitats del sector a Barcelona i la primera trobada de networking de l’any entre professionals, empreses, administració pública, associacions i institucions del sector TIC.

El president de la Generalitat, Artur Mas, va destacar el paper cabdal que juga el sector de les telecomunicacions a Catalunya, que, en un entorn marcat per la crisi econòmica, no només “creix i afegeix capacitat de competitivitat al conjunt de l’economia”, sinó que, “a més, ha aconseguit ser una referència europea i mundial”.

El president també va recalcar que les telecomunicacions i la informàtica han estat dels pocs sectors del país que, en aquest últims anys de dura recessió, han aconseguit “dues coses mot positives de cara al futur: més persones cotitzant a la seguretat social i més empreses”. Una realitat, ha remarcat, que demostra “la capacitat de reacció i desenvolupament” que han tingut i també que “s’han fet les coses bé”.

3cat24