Es presenta a l'EPS el primer TFG del Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica

DSC06047

Ahir, a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida es va presentar el primer Treball Final de Grau (TFG) de la titulació del Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (GEEiA).

L’alumna Montserrat Vilarrubí es l’autora del treball, Time domain detection of pure vowel sounds for simplified computer interaction, codirigit per en Jordi Palacín i en Marcel Tresanchez i pel que va obtenir una qualificació de matrícula d’honor.

L’objecte del TFG ha estat realitzar l’estudi de viabilitat d’un sistema de detecció de vocals en el domini del temps. Aquest estudi hauria de permetre, en un futur, desenvolupar un dispositiu d’interacció que permeti que una persona amb discapacitat pugui realitzar diverses accions configurables (obrir una llum, fer un clic a l’ordinador, etc) simplement pronunciant una vocal. Els resultats obtinguts han permès demostrar que la implementació del dispositiu, basada en un microcontrolador de baix cost, pot ser tècnicament viable. Aquest treball ha estat possible gracies a la col·laboració d’Indra i del Grup de Processat de Senyal i Robòtica de l’Escola Politècnica Superior.

DSC06043

Premsa

7 de març de 2014

diarisegre

Entrevista a la Dra. Luisa F. Cabeza arran del Dia Mundial de l'Eficiència Energètica

457756546_640

La Dra. Luisa F. Cabeza, catedràtica a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida i directora de l’Institut Politècnic d’Innovació i Recerca INSPIRES de la mateixa Universitat, va ser entrevistada per al monogràfic especial del diari La Vanguardia del passat 5 de març, dedicat al Dia Mundial de l’eficiència energètica.

La vanguardia 2

Gran participació al FEPSTIVAL 2014 organitzat pels alumnes de l'EPS

DSCF9311_fstn_fstn12

Els alumnes de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida van organitzar ahir al jardí interior del Campus de Cappont la seva Festa: FEPSTIVAL.

FEPSTIVAL es consolida com una de les festes universitàries de referència a la UdL, tant per la seva elevada participació com per la quantitat i la qualitat de les activitats programades des de les 10:00h  fins a les 00:00h:

- Activitats esportives: campionats de futbols sala (a la pista esportiva de la FCE), basquet (al pavelló del CEIP Fredèric Godàs) i volei (al jardí interior del Campus).

- Activitats Lúdiques: campionats de jocs de cartes (poker i butifarra), futbolí i jocs d’ordinador (FIFA)

- Activitats culturals: Visita guiada a la Sala d’Exposicions Fundació Sorigué, on s’exhibeix una selecció de fotografies panoràmiques de l’artista Wim Wenders, per primera vegada a Espanya i actuacions musicals en directe dels grups Res A Dir, Spring Riot, Lokito Lopongo i VERGÜENZA AJENA.

- Activitats gastronòmiques: Dinar popular amb l’elaboració, per part d’una empresa especialitzada, d’una paella i una fideuà gegants (més de 1000 racions).

Un degoteig constant de gent va anar passant i participant durant tota la jornada pel FEPSTIVAL i les seves competicions esportives, destacant la gran acollida de la paella i la fideuà gegant (es van servir prop de 700 racions). El punt àlgid de la festa va arribar a la tarda, ja que el temps acompanyava i s’havia de “païr” el dinar … i a la nit, amb una gran assistència de públic.

Premsa

7 de març de 2014