Campus Google Summer of Code: aprendre a desenvolupar programari lliure

El programa Google Summer of Code ofereix als estudiants la possibilitat de treballar i aprendre amb programari lliure durant un període de tres mesos a l’estiu, rebent més de 4.000 euros pel seu treball.

Aquest programa de Google, des de la seva creació l’any 2005 , ha reunit més de 7.500 estudiants de gairebé un centenar de països de tot el món. El 2013 Google va seleccionar 1.192 estudiants , i aquest any esperen augmentar aquest nombre un 10% .

Els sol·licitants que siguin acceptats estaran aparellats amb un o diversos mentors dels projectes participants, augmentant d’aquesta manera les oportunitats d’aconseguir en el futur una ocupació relacionat amb la seva activitat acadèmica .

El termini per presentar les sol·licituds per participar al Google Summer of Code finalitza el 21 de març. La llista d’estudiants seleccionats es donarà a conèixer el 21 d’abril, i el 19 de maig començarà el programa.

Convocatòria PREMI ENGINY, curs 2013-14

enginy_735

Us informem que el Col·legi i l’Associació d’Enginyers Tècnics Industrials de Lleida (CETILL) i l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) convoquen la 11a. edició del PREMI ENGINY.

El Premi Enginy s’otorga al millor Projecte Fi de Carrera de la Titulació d’Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Mecànica, del curs 2012-2013. Així doncs, poden participar en aquest premi tots els estudiants d’Enginyeria Tècnica Industrial de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida que hagin realitzat, presentat i aprovat el Projecte Fi de Carrera durant el període comprés entre el febrer del 2013 i el febrer del 2014.

Els objectius del Premi Enginy són els següents:

- Estimular la confecció de Projectes Fi de Carrera d’alt nivell.
- Donar a conèixer els projectes i nivell dels alumnes de l’EPS.
- Reforçar els vincles i interacció de l’EPS i els seus estudiants amb les empreses de la ciutat i el seu entorn.

El termini de lliurament dels PFC finalitza el 21 de març de 2014. Per optar al premi els participants hauran de lliurar a la secretaria de l’EPS, juntament amb la documentació requerida per la defensa del Projecte Fi de Carrera un resum del projecte.

El Premi Enginy estableix per al guanyador,  una dotació econòmica de 2.000€ i un any de col·legiació gratuïta al CETILL.

PODEU TROBAR TOTA LA INFORMACIÓ RELATIVA AL PREMI ENGINY 2013-14, AQUÍ

Lectures Treball/Projecte Final de Carrera

Estudiant: Jordi Molgó Sendra

Titulació: Enginyeria en Informàtica
Títol de Treball/Projecte: Modelo de cuentas estelares de la Vía Láctea

Director/a: Josep M. Miret i Ramiro Moreno
Tribunal:
President/a: Josep Conde
Secretari/a: Ramiro Moreno
Vocal: Fernando Guirado
Suplent: Fernando Cores

Presentació:
Data: 20 de març de 2014
Hora: 17:00 h
Aula: 2.01 EPS

Prova Cangur 2014 a l'EPS

Proves Cangur General

La prova Cangur, convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques, i organitzada per  les respectives comissions balear, valenciana i catalana és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema.

Els enunciats els prepara, en una reunió internacional que per al Cangur-2014 es celebrarà a Edimburg (Escòcia), l’associació Le Kangourou sans Frontières, on Catalunya hi participa amb representació nacional pròpia i actualment ostenta, per elecció, un dels càrrecs de l’equip directiu de l’associació. Llavors els participants i les participants d’arreu d’Europa i d’altres països del món es plantegen els mateixos problemes i tenen un temps d’una hora i un quart per intentar resoldre’ls.

A Lleida, la prova Cangur organitzada pel professor Jaume Molins i coordinada pel Departament de Matemàtica de la Universitat de Lleida, es desenvoluparà el proper 20 de març a l’Escola Politècnica Superior (Jaume II, 69 – Campus de Cappont)

Els nivells escolars a què s’adreça el Cangur de la SCM són:

Nivell 1: alumnes de 3r d’ESO.

Nivell 2: alumnes de 4t d’ESO.

Nivell 3: alumnes de 1r de Batxillerat o cicles formatius de grau mitjà.

Nivell 4: alumnes de 2n de Batxillerat o cicles formatius de grau superior.

A més a més des de l’Escola Politècnica Superior s’han organitzat una sèrie de Tallers i visites guiades per tal de complementar aquesta jornada ludico-acadèmica

Proves Cangur Tallers

Augmenta el rendiment dels alumnes de l'EPS

Alumnes (22)

La taxa de rendiment, es a dir, l’índex d’alumnes aprovats respecte al nombre d’alumnes matriculats, de l’Escola Politècnica Superior ha augmentat aquest darrer any, seguint la tendència positiva experimentada en aquest sentit per la resta de titulacions de la Universitat de Lleida.

La conscienciació per part l’estudiantat de la importància d’estudiar per trobar feina i la necessitat d’aplicar-se per rendibilitzar al màxim el preu de les matrícules universitàries, són dos dels aspectes que han influït en aquesta millora de la taxa de rendiment general a la UdL.

En una lectura més amplia, cal indicar que la taxa de rendiment global de les titulacions impartides a l’Escola Politècnica Superior ha augmentat un 15% des de el 2008. Des de l’EPS es creu que, a banda dels aspectes abans esmentats, també han ajudat a aquesta millora qüestions com l’avaluació contínua i els grups reduïts.

Premsa

13 de març de 2014