Final Estatal de la FLL, amb presència dels dos equips classificats a la fase local de Lleida organitzada per l'EPS

Parxi's Fury, guanyadors de la fase local de Lleida de la FLL

La jornada de classificació per a les finals internacionals de la First Lego League celebrada aquest cap de setmana a Barcelona ja té guanyadors. Vuit han estat els equips que han aconseguit el pas a la ronda definitiva dins d’una jornada festiva , organitzada per Fundació Scientia , i en la que més de 300 joves de tot el país , d’entre 10 i 16 anys , han presentat els seus projectes científics.

La fase local de Lleida, organitzada per l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida el passat 22 de febrer, va aportar dos equips a aquesta final estatal, l’equip Parxi’s Fury de l’ Institut Els Planells d’Artesa de Segre i l’equip Santa Anna Team del Col·legi Santa Anna de Lleida.

Aproximadament 1.500 persones , entre elles els participants i els seus entrenadors , familiars i amics, han assistit a la Gran Final FLL Espanya, organitzada per la Fundació Scientia, amb el suport de la Fundació Príncep de Girona, que ha comptat a més amb la col·laboració de més de 90 voluntaris.

Després de la deliberació del jurat, compost per professors universitaris i membres dels serveis de protecció civil, ha arribat l’esperat decisió. L’equip classificat per al World Festival ( EUA , abril de 2014 ) ha estat el The Santperencs 4G , de Vic ( Barcelona ). La resta de premiats optaran a la final europea , que tindrà lloc a Pamplona : Turabot Alfa (Almeria), Mechatronic Ants (Navarra), Hiponova (Granada), Aldeatron Robotix (Canàries), Siena Robotic Team (Barcelona), Natzaret dels Volcans (Canàries)  i Laurobang (Euskadi).

IMG_1144[1]

The Santperencs 4G, guanyadors estatals de la FLL Nature's Fury

Malgrat que els equips lleidatans no han estat de sort, l’experiència ha estat positiva i, de ben segur, servirà per millorar de cara a les futures edicions.

Premsa

23 de març de 2014