Els informàtics estan entre els professionals més demandats (17% de les ofertes), segons Esade i Infojobs

cables-02

Un dels perfils més demandats per les empreses el 2013 va ser el dels informàtics. El 17 % de les ofertes van ser per a aquest sector , segons un informe elaborat per l’escola de negocis Esade amb dades d’Infojobs .

Els perfils de comercial, vendes, i de persones d’atenció al client també van ser molt demandats. No obstant això , informa Cinco Días, aquestes tres categories de llocs de treball van ser precisament els que menys candidats van tenir. Així , per cada oferta d’ocupació per a un lloc de informàtica o telecomunicacions es van presentar una mitjana de 24 candidats . Per contra, els llocs més disputats a Infojobs van ser els de dependents de comerç, per als quals es van presentar una mitjana de 323 candidats per vacant.

Segons l’informe, la majoria de llocs emergents es concentren en el sector de les tecnologies de la informació. El programador d’aplicacions mòbils és el lloc emergent més demandat. També es confirma la “necessitat creixent” de tècnics energètics.

La tecnologia HTML5 segueix generant vacants i s’ha produït una “eclosió” del Cloud Computing, que necessita de programadors, administradors de sistemes, analistes i enginyers. Finalment, el Big Data (maneig massiu i ràpid de dades) ” irromp” amb força. La seva demanda ha crescut de forma exponencial, precisant d’analistes, programadors, arquitectes i consultors.

A més, segons aquest informe, aquests nous llocs gaudeixen de salaris alts. Per a professionals de Big Data freguen els 39.000 euros bruts a l’any, amb només uns 9 candidats per vacant. I per als experts en Cloud Computing, els 38.000 euros anuals, amb uns 19 inscrits per cada oferta.

Article d'en Francesc Giné: World Wide EPS Meeting. La formació d'enginyers globals com a repte estratègic de la formació superior

La premsa escrita de Lleida s’ha fet ressò d’un article d’opinió del director de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, Francesc Giné de Sola, qui, en el marc de la celebració de la primera Trobada Internacional d’Universitats organitzada per l’EPS, la World Wide EPS Meeting, analitza la formació d’enginyers globals com a un dels principals reptes estratègics a assumir en la formació superior en enginyeria.

14 de maig de 2014

diarisegre