Estudi de la percepció dels pares sobre les enginyeries TIC

itscool

Amb motiu del Dia Mundial d’Internet es van presentació dels resultats de l’estudi realitzat per l’Associació Itscool en col·laboració amb la FaPaC, sobre la percepció dels pares sobre les enginyeries TIC.

L’estudi pretén analitzar la percepció que tenen els pares dels alumnes dels darrers cursos de primària i d’ESO envers els estudis i professions d’enginyeries TIC, entenent per TIC les noves tecnologies de la informació i comunicació que avui trobem per tot arreu, de manera evident  (mòbils, internet, programes informàtics, etc.) i no tant evident (control del transport públic, loteries, pagaments, cinema/TV/radio, nous electrodomèstics, etc.), i que són una realitat mercès a la feina desenvolupada pels enginyers i enginyeres en informàtica, telecomunicacions, electrònica i multimèdia principalment.

L’estudi destaca la bona percepció sobre el futur professional de les enginyeries en informàtica i telecomunicacions per part dels pares del alumnes. Podeu donar un cop d’ull al resum de l’estudi AQUÍ

Beca Connecta't a la Enginyeria – Beques Carnet Jove 2014

beca-enginyeria-2014

La Beca Carnet Jove Connecta’t a la Enginyeria és una de les onze beques que llança el Carnet Jove aquest 2014 amb l’objectiu de  promoure la participació i inserció dels joves al món professional.

Aquest mes s’ha obert el període d’inscripció a les Beques Carnet Jove 2014, de les quals, la Beca Connecta’t a la Enginyeria ofereix una estada formativa d’un any en una empresa referent del sector, Aqualogy Development Network (Grup AGBAR), amb una dotació de 12.000 euros.

La convocatòria ja és oberta als titulars del Carnet Jove que tenen entre 16 i 30 anys fins al 28 de maig de 2014.

Els joves seleccionats col·laboraran amb empreses de referència en el món de la informació, el disseny, les tecnologies, l’enginyeria i la comunicació amb beques d’entre 5.000 i 12.000 euros per un termini d’un any.

En el cas de la Beca Carnet Jove Connecta’t a la Enginyeria, la persona seleccionada farà tasques conjuntes amb el Departament de Gestió del Coneixement, dins de l’àrea de Gestió i Transferència del Coneixement d’ Aqualogy Development Network (Grup AGBAR).

Pots conèixer el total d’onze Beques Carnet Jove Connecta’t 2014 fent clic aquí.

Període de sol·licitud i requisits

Les sol·licituds s’hauran d’acompanyar de projectes i treballs que els joves aspirants hagin desenvolupat anteriorment en la modalitat de beca a la qual opten.

Durant els 4 mesos posteriors al tancament de cada convocatòria, es resoldran i es comunicaran les adjudicacions de les beques a les persones beneficiàries. L’inici de l’estada de la persona becada a les diferents empreses col·laboradores serà pels volts del setembre de 2014

Sessió Informativa del Grau en Enginyeria Informàtica adreçada als alumnes de 2n curs

capcelera sessió informàtica26

En el marc del Grau en Enginyeria Informàtica i en concret, dirigida de forma específica als alumnes de 2n curs d’aquesta titulació, el proper dilluns 26 de maig es realitzarà una sessió informativa en la que es recordarà l’estructura general de la titulació, s’informarà sobre  l’oferta de Matèries Transversals i la Mobilitat i es presentaran els blocs.

La sessió informativa es durà a terme a l‘aula 0.04 de l’EPS, a partir de les 16:15h, a càrrec de la coordinadora de la titulació, Tere Alsinet i els professors Marta Oliva i Fernando Cores.