L'EPS present al programa de Lleida TV, “Cafeïna”

2013_03_CAFEINA

El director de l’Escola Politècnica Superior, Francesc Giné, acompanyat per en Josep Ramon Freixanet, director executiu de l’empresa GFT i na Sara Vergés, alumna del Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica de l’EPS, van ser els convidats ahir al programa Cafeïna de Lleida TV  en el que s’analitzà, des de diferents vessants, l’impacte que ha tingut en el territori, en els darrers anys, la presència de l’Escola Politècnica Superior i dels seus enginyers titulats (informàtics, industrials i arquitectes tècnics).

Podeu visionar el programa complet AQUÍ

L'EPS present a la XXV Trobada Empresarial al Pirineu

foto 1

El director de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, Francesc Giné, participarà en la XXV Trobada Empresarial al Pirineu que se celebrarà durant els dies 12 i 13 de juny a la Seu d’Urgell i que reflexionarà sobre els binomis de l’evolució financera catalana: emprenedoria- experiència i crisi- nous reptes.

Un any més la Trobada Empresarial al Pirineu se centra en diferents temàtiques relacionades amb l’economia i l’empresa, de la mà d’experts del món empresarial, universitari i polític de màxim nivell.

Els valors i les habilitats directives, la innovació, la internacionalització, la competitivitat, els sectors emergents, l’accés al finançament i l’emprenedoria centraran les diferents taules rodones, les conferències i els debats que durant dos dies volen ser el centre neuràlgic de debat i reflexió.

foto 2

El programa d’enguany comptarà, d’entre altres, amb la conferència de Luis Rojas Marcos , José Mª Gay de Liébana i Xavier Sala-i-Martí, la participació en taules rodones de directors i presidents d’empreses, com els de la Bruixa d’Or, Vichy Catalan, Hero i Bon Preu-Esclat i amb la presència de periodistes com Mònica Terribas i Martí Saballs. Artur Mas, president de la Generalitat de Catalunya farà la conferència inaugural.

En aquests 25 anys d’història, la Trobada Empresarial al Pirineu s’ha convertit en un esdeveniment de referència en l’empresariat català.

foto 3

Premsa

12 de juny de 2014

El Punt Avui

programa-trobada-empresarial-al-pirineucopiar_cursos_1

Trobada de Facultats i Escoles d'Universitats catalanes amb estudis d'Enginyeria en Informàtica

Francesc Giné, director de l’EPS, va participar en la reunió de representants de les Facultats i Escoles d’Universitats catalanes amb estudis d’Enginyeria en Informàtica, dels estudiants i dels Col·legis Professionals que va tenir lloc el passat 4 de juny amb el Secretari General d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Antoni Castellà, una trobada amb l’objectiu de compartir la situació actual i futura de la titulació i professió d’Enginyeria en Informàtica a Catalunya.

Tant el Secretari com els representants de les Universitats van valorar molt positivament comprovar la bona sintonia dels dos Col·legis i que estiguin alineats en aspectes fonamentals, i van demanar donar continuïtat a aquest tipus de jornada i de diàleg obert i constructiu.

A la trobada van participar: l’Escola d’Enginyeria de a Universitat Autònoma de Bellaterra (UAB), l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (UdG), l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (UdL), l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Vic (UVic), l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), l’Escola Superior Politècnica de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la Universitat Rovira i Virgili (URV), l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria en Electrònica i Informàtica La Salle de la Universitat Ramon Llull (URL), l’Escola Universitària Politècnica de Mataró (EUPMT), les Escoles Universitàries Gimbernat, la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona (UB), i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Associació d’Estudiants d’Enginyeries Tècniques i Superiors en Informàtica (RITSI), a més del Col·legi Oficial d’Enginyeria Tècnica en Informàtica de Catalunya (COEITC) i del Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF).

Tendència positiva al mercat laboral respecte als candidats amb estudis universitàris, especialment al sector TIC i industrial

informes-infojobs-esade

L’informe Ametic analitza de forma exhaustiva el panorama laboral en l’àmbit del sector TIC durant l’exercici 2013.

L’informe ofereix dades que permeten obtenir una visió àmplia de la política laboral de les empreses del sector TIC. Entre altres dades obtingudes després de la consulta a més de seixanta mil empleats de prop de cent empreses, resulta cridanera la molt alta qualificació de les plantilles que ens deixa la dada que el 68% del personal empleat en el sector TIC és titulat superior. A destacar, així mateix, l’alta estabilitat laboral, amb un 89% d’empleats fixos.

Aquest informe Ametic es complementa amb l’últim informe d’InfoJobs ESADE referent a l’Estat del mercat Laboral a Espanya. Segons l’informe, la mitjana del  salari brut anual de totes les ofertes laborals disponibles a InfoJobs el passat 2013 ha estat de 23.650 euros bruts anuals.

Els llocs de treball en els se sol·liciten estudis universitaris segueixen sent els més ben remunerats, amb un salari mitjà de 28.263 euros bruts anuals, i augmenta la diferència entre ells i aquells que tenen estudis de nivell mig (batxillerat, CF)  que ja és de més de 8.000 €/anuals, o amb els que tenen estudis bàsics, amb els que la diferència passa a ser de més de 12.000 €/anuals.

Categoria Salari brut anual
Enginyers i Tècnics 29.165 €
Finances i banca 27.245 €
Immobiliari i Construcció 26.983 €