El 60% de les oportunitats laborals dels propers 10 anys s’adreçaran als universitaris

Alumnes (48)

Un informe recent de la Fundación BBVA i el Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas (IVIE) sobre la trajectòria i les perspectives de la formació i ocupació dels joves espanyols, revela que els nous processos productius faran que vora el 60% de les oportunitats laborals que el mercat brindarà al 2025 requeriran d’estudis superiors.

Així doncs, es calcula que 300.000 joves escassament qualificats s’enfronten els propers 10 anys a elevats riscos d’exclusió laboral, ja que l’informe considera que l’educació post-obligatòria, a banda de la formació inherent als estudis proporciona una sèrie de competències, destresses i coneixements derivats del bon aprofitament educatiu, essencials en el nou mercat laboral: esperit emprenedor, capacitat de lideratge, idiomes, capacitat de treball en equip, etcètera.

Entrevista a la Dra. Luisa F. Cabeza a El Periódico

El Periódico de Catalunya publica avui una entrevista a la Dra. Luisa F. Cabeza, directora de l’Institut Politècnic d’Innovació i Recerca en Sostenibilitat (INSPIRES) i professora de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL).

L’EPS a la 20a Nit de les telecomunicaions i la Informàtica

16715347025_b907d4ee58_o

El passat 26 de febrer es celebrà la 20a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, coorganitzada per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica.

La Nit de les telecomunicacions i la informàtica és l’acte institucional pioner i de referència del sector de les Telecomunicacions i Tecnologies de la informació celebrat a Barcelona des de l’any 1995. Prop de 900 professionals i representants d’empreses, administració, entitats i institucions del món de les telecomunicacions i la informàtica es van donar cita a l’Auditori de Barcelona en el decurs de la que és considerada la primera gran trobada de l’any del sector TIC.

En aquesta 20a edició l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida va ser-hi representada per en Sisco Giné, director de l’Escola, Magda Valls, cap d’estudi de les titulacions d’informàtica, Tere Alsinet, coordinadora del Grau en Enginyeria Informàtica i Josep L. Lérida, coordinador del Màster en Enginyeria Informàtica.

Pel que fa al Premis, cal destacar:

El Premi d’Honor va recaure en l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de Madrid, que commemora enguany els 50 anys de la seva creació.

El Premi Salvà i Campillo a la Personalitat Destacada va ser per a Carles Puente, enginyer de telecomunicació, cofundador i director científic de Fractus, i professor de la UPC.

El Premi Alan Turing al CIO de l’Any va voler destacar la tasca professional de Carles Abarca, CPIO –Chief Process and Information Officer- de Banc Sabadell.

El Premi Alan Turing al Compromís Social va ser atorgat a Guttmann NeuroPersonalTrainer®, plataforma de Telerehabilitació Cognitiva impulsada per la Fundació Institut Guttmann juntament amb l’empresa ICA Informática y Comunicaciones Avanzadas.

Per últim, es van fer tres reconeixements especials: a l’Ajuntament de Barcelona, pel projecte Vincles BCN; la Salle Campus Barcelona-URL, amb motiu del 50è aniversari de la posada en marxa de la primera escola de Telecomunicacions de Catalunya; i a Hispasat, que commemora enguany els seus 25 anys d’història.