Taller d’arrebossats i pintures naturals sobre el domo de l’EPS del campus de Cappont

DSC01179_2k

Durant la setmana passada s’ha estat fent un taller d’arrebossats naturals amb terra i calç sobre el domo del Campus de Cappont, impartit per Domoterra.

El taller teòric i pràctic a instruït als alumnes del Grau en Arquitectura Tècnica, titulacions relacionades i professionals interessats en la tècnica d’arrebossats i pintures naturals sobre una estructura de Superadobe, practicant, d’una banda, totes i cadascuna de les fases necessàries per a la realització tant d’un arrebossat natural, resistent a l’aigua, durador, transpirable i de excel·lents qualitats constructives utilitzant materials 100% naturals, com el fang, la palla i la calç, i d0′altra banda, l’aplicació de pintures a partir de materials tan nobles i naturals com la terra, la calç, com a element estabilitzador 100% natural, ecològic i d’excel·lents qualitats constructives, i les fibres vegetals.

La construcció amb Superadobe (Earthbag) és una solució ecològica, econòmica i per tant sostenible per a la envoltant de l’habitatge, que utilitza el disseny bioclimàtic per aconseguir el confort higrotèrmic.

Els beneficis del taller es destinaran a la construcció del Centre Mèdic Emsimision a Ouagadougou, Burkina Faso que ja s’ha iniciat [veure]. Projecte en el qual intervenen l’Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la UdL, Emisimision, la Fundació Lleida Solidària, Domoterra i l’Escola Politècnica Superior de la UdL.

IMG_6742(2)

Mariona Puigdemasa, guanyadora del Premi Enginy 2015

FJGP8135

En el marc de la Festa de la Professió, organitzada pel Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Lleida (CETILL) el passat divendres 25 d’abril a la Sala Maria Rúbies de la Llotja de Lleida, es va realitzar l’acte de lliurament del Premi Enginy 2015, coorganitzat pel propi CETILL i l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida.

Mariona Puigdemasa Nieto va rebre el Premi Enginy 2015 pel seu Treball Final de Carrera titulat “Caracterización de tumoraciones hepáticas mediante análisis de texturas ”, dirigit pel Dr. Francisco Clarià Sancho i premiat amb 2000 € en metàl·lic i 1 any de quota de col·legiació gratuïta al CETILL.

FJGP8128

Així mateix la jornada va servir per donar la benvinguda als nous col·legiats, retre homenatge als col·legiats que complien 25 i 50 anys de col·legiació i una col·laboració solidària amb l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRB)

Finalment l’acte va finalitzar amb un sopar, una conferència a càrrec d’en Contantino Montañés: “Enginyers i altres emprenedors. Nou escenari B2B”, i un ball de fi de festa.

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d’aquesta notícia al Recull de Premsa de l’Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html