Xerrada “Els enginyers i el seu entorn socio-professional”: Sergi Martí (Anecto) i Marc Cendrós (Fundació Lleida Solidària)

El proper dilluns 4 de maig a partir de les 19.00h a l’aula 0.05 de l’EPS i en el marc de la Matèria Transversal Els enginyers i el seu entorn socio-professional, es duran a terme dues xerrades sobre el tema L’emprenedor de base tecnològica:

- [19h a 20h] L’Enginyer en l’Empresa Internacional. L’experiència D’ANECTO (Irlanda), a càrrec d’en Sergi Martí. Enginyer Industrial.

logo

- [20h a 21h] Els Enginyers en la Cooperació i el Desenvolupament. L’ experiència de Fundació Lleida Solidaria, a càrrec d’en Marc Cendrós. Arquitecte Tècnic.

logo_fls
.

.Malgrat no us hagueu matriculat d’aquests crèdits podeu assistir igualment a les conferències.

Google beca 4 alumnes de l’EPS que desenvolupen els seus projectes al Liquid Galaxy Lab

El Google Summer of Code (GSOC) ha becat quatre estudiants de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), que desenvolupen els seus projectes al Liquid Galaxy LAB del Parc Científic. És el tercer any consecutiu que estudiants de l’EPS vinculats amb el Liquid Galaxy Lab aconsegueixen aquestes beques de Google.

D'esquerra a dreta: Ismael Arroyo, Julio Bondia, Rafa Duran, Marc Solé i Marc Gonzalez FOTO:Xavier Quí

Els alumnes i projectes becats enguany són:

- Marc Solé, amb el projecte Visualització de dades obertes al Liquid Galaxy (VYD Open Data).

Marc Solé FOTO:Xavier Quí

- Rafa Duran, amb el projecte Interacció i administració de Pols i Tours per al Liquid Galaxy (Android POI controller).

Rafa Duran FOTO:Xavier Quí

- Marc González, amb el projecte Controlador per a la plataforma FAED de drone amb l’Interactive Spaces (FAED Mesh)

Marc González FOTO:Xavier Quí

- Julio Bondia, amb el projecte Visualització en temps real del FAED Mesh al Liquid Galax (FAED Visualization)

Julio Bondia FOTO:Xavier Quí

Així mateix, Ismael Arroyo, doctorand de l’EPS, donada la seva ja llarga experiència en aquesta tecnologia (ha estat becat els darrers dos anys), s’incorpora aquest any com a mentor de projectes al programa Google Summer of Code.

L’import total de les quatre beques és de 30.000$, essent 5.500$ la quantitat que obté cada alumne al finalitzar el seu projecte. El Liquid Galaxy Lab acumula en tres anys de funcionament nou beques de Google, que han aportat un total de més de 50.000$ a més dels recursos que durant aquest període les empreses Ponent 2002, Google, Gigabyte, Benq, HP, Plextor i Erle Robotics han aportat per valor de 125.000 € al laboratori.

En relació a aquesta notícia també cal destacar que el Liquid Galaxy Lab amplia espai per allotjar la realització de projectes específic de drone orientats a projectes socials com el FAED o agrícoles de l’anomenada agricultura de precisió (Lleida Drone LAB). Així, guanya un espai de 40 m2 on LleidaDrone desenvoluparà els projectes conjuntament amb l’EPS i amb les tecnologies del Liquid Galaxy Lab.

El Parc Científic, l’Escola Politècnica Superior de la UdL i l’Ajuntament de Lleida patrocinen el Liquid Galaxy Lab. L’empresa Ponent 2002, a través d’Andreu Ibáñez, és la creadora i la coordinadora del laboratori.

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d’aquesta notícia al Recull de Premsa de l’Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html

Els Pitalegòrics de l’INS Els Planells d’Artesa de Segre aconsegueixen el finançament necessari per anar a la FLL de Johannesburg

Oriol Alàs, Judith Algué, Mario Balagué, Gerard Camats, Josep Cases, David Cinca, Sergi Estrada, Adrià Gil, Pau Gutiérrez, Ruben Llobet, Gabriella Maia, Jordi Maluquer, Liviu Marginean, Xavier Martí, Jordi Novau i Galin Petrov són Els Pitalegòrics: nois i noies de 4t d’ESO de l’Institut els Planells d’Artesa de Segre que estan fent història a la First Lego League de la mà dels seus entrenadors Montse Miralles i Jordi Trilla.

CDsdfInWEAMDZXf

El seu somni va començar el passat 21 de febrer quan en la fase local de la FLL celebrada a Lleida i organitzada per l’Escola Politècnica Superior de la UdL, Els Pitalegòrics van guanyar el el 2n premi al guanyador i el Premi GMV al Comportament del Robot, fet que els dona opció a participar en la gran final estatal de la FLL, juntament amb l’altre equip guanyador, els Almetronix de l’INS d’Almenar, que va tenir lloc a Santa Cruz de Tenerife el dia 22 de març. [http://eps.blogs.udl.cat/2015/02/23/fll2015final/]

Allí, els representants de la fase local  de Lleida de la FIRST LEGO League van quallar una gran actuació. [http://eps.blogs.udl.cat/2015/03/23/fll-espanya/]

Almetronix no va endur-se cap premi però va acabar en un més que meritòria 18a posició general en una competició on hi participaven 37 equips. Més bé va anar la competició per als nois de Els Planells d’Artesa de Segre. Pitalegòrics va guanyar el premi al Treball en Equip, quedant cinquens a la classificació general, i va obtenir una plaça per participar a l’Open African Championship  - Johannesburg (South Africa) que es celebrarà del 5  al 7 de Maig de 2015.

Els Pitalegòrics havien fet història: eren el primer equip lleidatà que obtenia una plaça per participar en una fase internacional de la First Lego League sempre que  aconseguissin el finançament necessari per poder viatjar cap a Sud-Àfrica.

És per aquest motiu que van iniciar un procés de recerca de possibles patrocinadors i col·laboradors que els  ajudessin a fer realitat el somni de representar Artesa de Segre i les comarques lleidatanes en aquest esdeveniment internacional, poder demostrar les habilitats del seu robot i exposar el projecte científic que han elaborat.

Gràcies a suport del teixit empresarial lleidatà i de les institucions finalment el finançament s’ha aconseguit i Els Pitalegòrics veuran acomplert el seu somni.

Felicitats!