Reunió informativa del Màster en Enginyeria Industrial

Enginyeria Mecanica

Adreçada als alumnes de 3er i 4rt curs dels Graus de Mecànica i d’Electrònica Industrial i Automàtica

El proper dijous 7 de Maig, a les 12.00 hores, a la Sala de Graus de l’EPS (2.03), es durà a terme una reunió informativa sobre el Màster d’Enginyeria Industrial, conduent a la professió d’Enginyer Industrial, per als alumnes de 3er i 4art cursos dels graus d’industrials.

En aquesta reunió representants d’empreses del sector industrial exposaran la seva visió sobre la importància del Màster en Enginyeria Industrial i l’assoliment de la professió d’Enginyer Industrial en el vostre futur professional.

Els ponents seran:

- Sr. Sebastià Espinet – Sorigué

- Sr. Alfred Guitard – Einesa

Atès que és important que disposeu d’aquesta informació de primera mà, i amb la possibilitat d’esclarir dubtes, us encoratgen a assistir-hi.

Albert Castell Casol
Coordinador del Màster en Enginyeria Industrial
.
Gabriel Pérez Luque
Cap d’Estudis EPS

L’empresa Blackpier, creada per antics alumnes de l’EPS, guardonada amb l’accesit al Premi Smart People with Smart Ideas

20150429_190612

L’empresa lleidatana Blackpier creada per antics alumnes de l’Escola Politècnica Superior de la UdL  ha obtingut l’accesit el premi Smart People with Smart Ideas creat per l’Ajuntament de Lleida i que ahir va lliurar la seva segona edició.

Blackpier, és una empresa de sastreria on-line creada per joves emprenedors lleidatans, que li permet dissenyar i personalitzar el seu vestit i camisa, abrics i accessoris (corbates, cinturons, mocadors, etc.) a mida en menys de 15 minuts amb garantia d’ajust perfecte amb  confeccionats artesanals i amb una configuració il·limitada, ja que ofereix més d’un milió de combinacions possibles i amb tota la comoditat de fer-ho des de la pròpia llar (Enviaments gratuïts a tot el món)

blackpier-es

L’empresa lleidatana de videojocs Plunge Interactive, que manté vincles de col·laboració regulars amb l’EPS,  ha obtingut el premi Smart People with Smart Ideas i  també hi ha hagut una menció especial a l’SmartCAT, l’estratègia Smart de Catalunya que impulsa la Generalitat.

Els guardons Smart People with Smart Ideas distingeixen persones, empreses o entitats que, a partir de les seves idees i de l’ús intel·ligent i innovador dels mitjans tecnològics i dels serveis que permeten aquests mitjans i les telecomunicacions, han ideat nous conceptes, productes i serveis que generen millores i transformacions en la vida de les persones i la societat o que han incidit de forma significativa i innovadora en el mercat.

El guardó vol estimular la innovació i l’emprenedoria. Premia la capacitat de convertir una idea en un producte, servei o procés concret, aplicat en algun àmbit de la realitat, basant-se en l’ús de les noves tecnologies i serveis, i que aquesta idea afavoreixi un canvi de paradigma i una millora en el dia a dia de les persones.

El jurat del premi l’han integrat Joan Majó (empresari, enginyer industrial i ex-ministre d’Indústria), Jordi Marín (director general a Catalunya de Microsoft), Josep Varela (president del Consell Assessor per a la Societat de la Informació de la ciutat de Lleida) i Ferran Badia (president del Consell Assessor de la Ciència de la ciutat de Lleida).

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d’aquesta notícia al Recull de Premsa de l’Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html

Els enginyers informàtics pre-Bolonya obtenen l’equiparació amb el sistema actual

Els enginyers en Informàtica que van obtenir els seus títols abans de la implantació de l’anomenat Pla Bolonya ja tenen correspondència en el Marc Espanyol de Qualificacions per a l’Educació Superior (MECES).

Aquesta decisió és el punt final d’un llarg procés d’adequació, les premisses es troben en el primer esborrany de normativa presentat al març de l’any passat, i que finalment va desembocar en el Reial Decret 967/2014, un text legal que va rebre llum verda a novembre després de molta polèmica.

Finalment, el Consell de Ministres va aprovar divendres les resolucions que posen fi al procediment d’equiparació pel qual es reconeix la correspondència dels títols oficials d’Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió, Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes i Enginyeria en Informàtica al corresponent nivell del Marc Espanyol de Qualificacions per a l’Educació Superior: nivell 2 per als títols d’enginyeria tècnica i nivell 3 per al d’enginyeria.

Com informa al seu web el Consell de Col·legis Oficials d’Enginyeria Tècnica en Informàtica (CONCITI), durant aquest procés han estat ateses diverses de les seves sol·licituds, en concret:

-La Correspondència serà de nivell 2 per a l’Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió o de Sistemes i de nivell 3 per a l’Enginyeria Informàtica, és a dir nivell similar al de grau i màster respectivament.

-Informàtica ha estat inclosa en la branca d’Enginyeria i Arquitectura, i no en la de Ciències, tal com apareixia en l’esborrany inicial.

Les titulacions d’informàtica van ser les primeres a iniciar el procediment d’equiparació, juntament amb l’Enginyeria de Camins, atenent la sol·licitud presentada el 26 de novembre per CONCITI davant el director general de Política Universitària i davant el secretari general d’Universitats.