Més de 1400 nois i noies de Secundària i Batxillerat al 12è Mercat de la Tecnologia

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

El Campus de Cappont de la Universitat de Lleida va rebre ahir un total de 1.419 alumnes de Secundària i Batxillerat de 20 centres educatius de la demarcació de Lleida i d’un Institut de Cambrils, que van participar en el 12è Mercat de la Tecnologia de la UdL, una trobada ‘científica’ coorganitzada per l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UdL i l’Escola Politècnica Superior (EPS) amb l’objectiu de potenciar les vocacions científiques i tecnològiques entre els nois i noies de secundària i batxillerat i on es van presentar més d’una quarantena de ginys i experiments duts a terme per aquests estudiants.

En aquesta edició es va donar especial èmfasi al paper de la dona en la tecnologia, ja que tan sols representa el 30% de les matriculacions en les carreres d’enginyeria.

El Mercat de Tecnologia inclou a més 20 tallers, la majoria impartits per professorat de l’Escola Politècnica Superior de la UdL:

GENERADOR SOLAR HÍBRID

J. I. Rosell – Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl de la UdL

ROBÒTICA I AUTOMOCIÓ

Adolf Izquierdo – Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL

TALLER DE CRIPTOGRAFIA: LA CIÈNCIA DELS SECRETS

Núria Busom i Ricard Garra – Grup de Recerca en Criptografia i Grafs – Departament de Matemàtica de la UdL

AVALUACIÓ D’INTERFÍCIES D’ORDINADOR MITJANÇANT EYE TRACKING

Toni Granollers / GRIHO – Grup de Recerca en Interacció Persona-Ordinador i Integració de Dades de la UdL

TALLER DE VOTACIÓ ELECTRÒNICA: ÉS SEGUR VOTAR PER INTERNET?

Santi Martínez – Grup de Recerca en Criptografia i Grafs – Departament de Matemàtica de la UdL

TALLER DE SMARTPHONES

Montserrat Sendín – Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL

TALLER DE ROBÒTICA

Eduard Clotet – Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL

TALLER DE RESISTÈNCIA DE MATERIALS

Josep R. Castro – Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL

LA FIRST LEGO LEAGUE A LA UdL

Josep L. Lérida  – Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL

Pel que fa a les demostracions, destacar l’actuació del físic i divulgador científic, Dani Jiménez, conductor del programa Dinàmiks de TV3. La jornada es completa amb xerrades i visites, i amb les exposicions de maquetes d’invents tecnològics, de drons i la de Lleida smart green city.

Podeu veure un recull fotogràfic de la jornada al Facebook de l’EPS: https://www.facebook.com/EPS.UdL

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d’aquesta notícia al Recull de Premsa de l’Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html

Xerrada “Els enginyers i el seu entorn socio-professional”: Josep Ramon Freixanet (GFT) i Josep Lluís Marcó (SEELIGER & CONDE)

El proper dilluns 25 de maig a partir de les 19.00h a l’aula 0.05 de l’EPS i en el marc de la Matèria Transversal Els enginyers i el seu entorn socio-professional, es duran a terme dues xerrades sobre el tema L’emprenedor de base tecnològica:

-19.00h Ponència. L’enginyer en l’empresa internacional. L’ experiència GFT IT Consulting S.L.U. Josep Ramon Freixanet. Enginyer Informàtic

- 20.00h Ponència. El talent del segle XXI. Del saber fer al saber ser. Josep Lluís Marcó. Soci de Seeliger& Conde.

.

Malgrat no us hagueu matriculat d’aquests crèdits podeu assistir igualment a les conferències.

L’EPS participa a la Fira “La Ciència al carrer”

DSC01186

El proper dissabte 23 de maig l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida participarà a la Fira de la Ciència al carrer que es realitzarà a l’eix comercial de Lleida (voltants de l’Institut d’Estudis Ilerdencs/Catedral Nova/Blondel)  de les 16:00h a les 20:00h.

Es tracta d’una fira en la qual divulgadors de la ciència, empreses, docents i alumnat de tots els nivells mostren experiments de totes les disciplines científiques. Durant quatre hores intenses us podreu apropar a centenars de demostracions.

Ciència al Carrer és una iniciativa del CRP del Segrià, que vol despertar la curiositat pels fenòmens naturals i fomentar la inquietud per la recerca i l’esperit crític a través d’exhibicions i demostracions de base científica amb la participació de Centres docents, divulgadors, Universitat, empreses, institucions, museus i fundacions.

L’EPS participa en aquesta 9a edició amb l’objectiu de potenciar les vocacions científiques i tecnològiques entre els nois i noies tal i com ja fa amb altres dues activitats que també organitza a Lleida: la FIRST LEGO League i el Mercat de la Tecnologia. En concret presentarà el taller “Scalextric InMind, es possible moure els cotxes d’Scalextric amb la ment?

… vine aquest dissabte a descobrir-ho.

DSC01198

Reunió informativa del Grau en Enginyeria Informàtica adreçada a l’alumnat de 3r curs

Presentación1
.
Aquest dijous 21 de maig a les 12:00h, a l’aula 2.09 de l’Edifici Polivalent es realitzarà una sessió informativa sobre l’organització del darrer curs del Grau en Enginyeria informàtica.
.
Així doncs els principals temes que es tractaran seran:

- L’organització de les Pràctiques Tutelades a l’Empresa

- L’organització del Treball de Final de Grau

En aquesta reunió informativa s’adreça principalment als estudiants de 3r curs.