Més de 1400 nois i noies de Secundària i Batxillerat al 12è Mercat de la Tecnologia

Posted on maig 19, 2015
Filed under Notícies. EPS

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

El Campus de Cappont de la Universitat de Lleida va rebre ahir un total de 1.419 alumnes de Secundària i Batxillerat de 20 centres educatius de la demarcació de Lleida i d’un Institut de Cambrils, que van participar en el 12è Mercat de la Tecnologia de la UdL, una trobada ‘científica’ coorganitzada per l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UdL i l’Escola Politècnica Superior (EPS) amb l’objectiu de potenciar les vocacions científiques i tecnològiques entre els nois i noies de secundària i batxillerat i on es van presentar més d’una quarantena de ginys i experiments duts a terme per aquests estudiants.

En aquesta edició es va donar especial èmfasi al paper de la dona en la tecnologia, ja que tan sols representa el 30% de les matriculacions en les carreres d’enginyeria.

El Mercat de Tecnologia inclou a més 20 tallers, la majoria impartits per professorat de l’Escola Politècnica Superior de la UdL:

GENERADOR SOLAR HÍBRID

J. I. Rosell – Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl de la UdL

ROBÒTICA I AUTOMOCIÓ

Adolf Izquierdo – Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL

TALLER DE CRIPTOGRAFIA: LA CIÈNCIA DELS SECRETS

Núria Busom i Ricard Garra – Grup de Recerca en Criptografia i Grafs – Departament de Matemàtica de la UdL

AVALUACIÓ D’INTERFÍCIES D’ORDINADOR MITJANÇANT EYE TRACKING

Toni Granollers / GRIHO – Grup de Recerca en Interacció Persona-Ordinador i Integració de Dades de la UdL

TALLER DE VOTACIÓ ELECTRÒNICA: ÉS SEGUR VOTAR PER INTERNET?

Santi Martínez – Grup de Recerca en Criptografia i Grafs – Departament de Matemàtica de la UdL

TALLER DE SMARTPHONES

Montserrat Sendín – Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL

TALLER DE ROBÒTICA

Eduard Clotet – Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL

TALLER DE RESISTÈNCIA DE MATERIALS

Josep R. Castro – Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL

LA FIRST LEGO LEAGUE A LA UdL

Josep L. Lérida  – Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL

Pel que fa a les demostracions, destacar l’actuació del físic i divulgador científic, Dani Jiménez, conductor del programa Dinàmiks de TV3. La jornada es completa amb xerrades i visites, i amb les exposicions de maquetes d’invents tecnològics, de drons i la de Lleida smart green city.

Podeu veure un recull fotogràfic de la jornada al Facebook de l’EPS: https://www.facebook.com/EPS.UdL

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d’aquesta notícia al Recull de Premsa de l’Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html