L’EPS acull la trobada estatal IAESTE (International Association for the Exchange of Students for Technical Experience) del curs 2015-16

CQYotM2W8AAyhTi

El passat cap de setmana (2, 3 i 4 d’octubre) l’Escola Politècnica Superior va acollir la trobada estatal de IAESTE (International Association for the Exchange of Students for Technical Experience).

En aquesta trobada estatal es van reunir estudiants de tot l’estat per celebrar les dues reunions que donen inici a la campanya IAESTE 2015-2016.

Aquestes reunions van ser: d’una banda, la Comissió Permanent (CP), on hi ha els caps de cada delegació d’IAESTE i es va parlar de tots els aspectes que després es van proposar a l’Assemblea General Ordinària (AGO), i d’altra banda,  una segona reunió on la representació de cada comitè local vota cada tema i proposta concreta de reglament, propostes anuals, altes i baixes de nous comitès…

A més d’aquestes reunions hi va participar el Sr. Ramon Roca, president del Consell Social de la UdL,  la Sra. Àstrid Ballesta vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, el Sr. Ferran Badia, vicerector de Planificació, Innovació i Emprersa, el Sr. Francesc Giné, director de l’Escola Politècnica Superior i el Sr. Cristian Solé, sots- director en relacions internacionals, empresa  i infraestructures de l’EPS  centre que aglutina el IAESTE a nivell de tota la UdL.

The International Association for the Exchange of Students for Technical Experience (IAESTE) és una associació internacional d’estudiants dedicada a la realització de pràctiques tècniques en l’empresa a l’estranger. Està formada per universitaris de més de 80 nacionalitats que cerquen i intercanvien pràctiques en empreses de caire cientifico-tècnic per a tenir la possibilitat de fer estades en empreses de molts països i alhora conèixer noves cultures. El lema de IAESTE és “Estudiants, tecnologia i entesa cultural.” demostrant que l’objectiu principal d’aquesta associació és connectar estudiants amb empreses estrangeres, oferir a aquests estudiants experiència laboral i enriquir tant els estudiants com els països que els acullen.

IAESTE neix l’any 1948 a l’Imperial College de Londres, sota un ambient de post-guerra és una clara aposta per mantenir els canals de comunicació entre les diferents nacions. The Imperial College Vacation Work Committee va organitzar una trobada amb associacions nacionals de 10 països per tal de fundar una organització per a promoure l’intercanvi d’estudiants per a la realització de pràctiques a l’empresa. Des de 1948 l’associació ha crescut fins a superar la xifra de 80 membres arreu del món amb la capacitat d’incloure noves nacions cada any. Durant aquest període, s’han intercanviat més de 300.000 estudiants, tenint ara una ràtio de 7.000 intercanvis per any, donant a aquests estudiants una millor visió tant professionalitzadora com cultural. Per més infromació podeu consultar http://iaeste.es/sobre-iaeste/

Matinal de robòtica a l’EPS amb la World Robot Olympiad

El passat dissabte 3 d’octubre de 2015, l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) va acollir, per primera vegada, el torneig classificatori de la World Robot Olympiad (WRO), competició de robòtica adreçada a joves estudiants d’entre 7 i 15 anys. [+ info]

Aquesta competició, que l’EPS coorganitza amb l’empresa ENGIJOC, s’emmarca en un conjunt d’accions que l’Escola duu a terme amb l’objectiu de fomentar les vocacions científiques i tecnològiques i desenvolupar habilitats en l’àmbit tecnològic.

En aquesta primera edició de la WRO a Lleida hi van prendre part els següents equips:

-          ROBOVOLS – INS Guindàvols (Lleida)

-          MARISTEXPLORER – Col·legi Maristes Montserrat (Lleida)

-          TECNOERMENGOL – IES Ermengol IV (Bellcaire d’Urgell)

-          ELS PLANELLS – INS Els Planells (Artesa de Segre)

-          ALMENTRONIX – INS Almenar (Almenar)

-          ROBOCORB – ENGIJOC (Mollerussa)

-          ARTESA DE SEGRE – INS Els Planells (Artesa de Segre)

L’equip Tecnoermengol, de Bellcaire d’Urgell, va resultar el guanyador de la competició i tindrà accés a la final estatal que se celebrarà al Cosmocaixa de Barcelona, l’11 d’octubre de 2015, i allà competiran per aconseguir un lloc a la final mundial –que es disputarà a Doha (Qatar), a principis de de novembre de 2015.

El segon i tercer lloc el van aconseguir Robocorb (ENGIJOC) i Els Planells (INS Els Planells).

Destacar també l’alt grau de participació del públic assistent als tallers paral·lels organitzats per l’Escola Politècnica Superior; En concret:

-          Taller Scalextric InMind, del Grup de recerca GRIHO

-          Autonomous robot humanoid, del Grup de recerca en Processat de Senyal i Robòtica.

-          Robòtica i automoció, departament DIEI

Van participar en el lliurament de premis el Sr. Ramon Roca,  president del Consell Social de la UdL, el Sr. Ferran Badia, vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdL, el Sr. Francesc Giné, director de l’EPS, el Sr. Fernando Guirado, responsable de la FIRST LEGO league Lleida i el Sr. Josep Domingo (gerent d’ENGIJOC).

Podeu veure un recull de fotografies de la World Robot Olympiad AQUÍ