Cicle de conferències a Caixaforum Lleida: “Matemàtiques, cultura i societat”

Us detallem la informació sobre la primera de les conferències del cicle de conferències “Matemàtiques, cultura i societat” que organitza el Caixaforum Lleida (Avda. Blondel, 3)  i que creiem que pot ser del vostre interès:

Unint geometria, art i natura per mitjà de l’animació 3D

Dimecres 21 d’octubre | 19 h

Les matemàtiques, i molt especialment la geometria, estan al darrere de moltes animacions 3D, com Snakes, basada en un dels gravats més famosos d’Escher; Isfahan, inspirada en l’arquitectura persa, plena de complexes tessel·lacions; Nature by Numbers, en què es posen en relació elements de la natura amb la successió de Fibonacci, la proporció àuria o les tessel·lacions de Voronoi, o Ars Qubica, que tracta de la relació entre geometria i art amb diversos moments clau de la pintura o el mudèjar de la seu de Saragossa. Durant la xerrada veurem el procés creatiu i constructiu d’aquests treballs d’animació i com, al llarg del procés, tenen una funció important, com a eines de treball, les matemàtiques, en general, i la geometria, en particular.

Cristóbal Vila, llicenciat en Belles Arts, autor de Nature by Numbers, Shakes, Inspirations, Isfahan i Ars Qubica.

Matematicas 2 #567981334

Exposició a l’EPS. “Fotònica: descobreix el poder de la llum; De la ficció a la realitat”

gophoton

L’any 2015 ha estat declarat Any Internacional de la Llum per part de les nacions Unides i l’ICFO-Institut de Ciències Fotòniques, en el marc del projecte GoPhoton! ha creat una exposició itinerant (UAB, UPC, UB, URV, UdG i UVic)  amb l’objectiu de divulgar la fotònica, el seu impacte i les seves possibilitats.

Aquesta exposició anomenada GoPhoton. Fotònica: descobreix el poder de la llum; De la ficció a la realitat, també visitarà la Universitat de Lleida (UdL) del 16 d’octubre al 9 de novembre de 2015. En concret serà a l’Escola Politècnica Superior (Jaume II, 69 – campus de Cappont) el centre on s’hi exposarà.

Així doncs, des d’avui mateix podeu gaudir de l’exposició GoPhoton! al passadís de la planta baixa de l’EPS (davant de les aules).

Hi esteu tots convidats!

José Ramon Rodríguez, estudiant de l’EPS, entre els millors esportistes universitaris catalans

esportistesUdL2015

José Ramon Rodríguez, tercer per l'esquerra

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

José Ramon Rodríguez, estudiant del Grau en Enginyeria Informàtica a l’Escola Politècnica Superior, es un dels quatre estudiants de la Universitat de Lleida (UdL) que van rebre ahir el reconeixement com a millors esportistes catalans universitaris en l’acte de cloenda dels Campionats de Catalunya Universitaris 2015 que va tenir lloc al Saló de Graus de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC)

En José Ramon Rodríguez va guanyar la medalla d’or en la modalitat de curses a peu.

Jornada En3UdL a l’EPS

IMG-20151015-WA0005

Ahir es va dur a terme a l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) la primera Jornada En3UdL engineering · enthusiasm · entrepreneurship, organitzada pel Consell de l’Estudiantat (CE) de l’EPS en col·laboració amb l’EPS, la Càtedra Santander d’Emprenedoria Universitària i el Consell Social de la UdL.

En la jornada hi van participar diverses empreses relacionades directament amb les branques de coneixement de les titulacions d’enginyeria que s’imparteixen a l’Escola: Informàtica, Industrials (Mecànica i Electrònica) i Arquitectura Tècnica.

En concret van participar-hi les empreses Adamo (Sr. Xavier Viladegut), Buguroo (Sr. Eduardo Sánchez), Acústics Ambient (Sr. Jesús Oriol Chavarriga), Eguren (Sr. Robert Eguren), fl_estudi (Sr. Frederic Lorente), Metalic (Sr. Jordi Rull), Workkola (Sr. Alvaro Mancillo) i Tr3sDland, a més de la Càtedra Santander d’Emprenedoria Universitària, l’Associació d’antics alumnes de la UdL, Alumni UdL, el portal d’ocupació IT ticjob.es i l’Associació Tesla Motors Club de Catalunya

L’alumnat va participar activament en aquesta primera Jornada En3UdL que va inaugurar el Sr. Ferran Badia, vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdL, Francesc Giné, director de l’EPS i Raúl Marín, coordinador del CE EPS.

Imatges