Vine a esmorzar amb IAESTE Lleida per celebrar el IAESTE Day

CQJF2LWUAAAQxXk

Avui 20 d’octubre se celebra IAESTE DAY i en el marc d’aquesta celebració IAESTE Lleida organitza un esmorzar per a tots els alumnes interessats a conèixer quelcom més sobre aquesta associació. L’esmorzar tindrà lloc al vestíbul de l’Escola Politècnica Superior a partir de les 11:00h

IAESTE és una associació d’estudiants que afavoreix l’intercanvi per a l’adquisició d’experiència professional mitjançant pràctiques remunerades. Neix a Londres el 1948 per iniciativa de Mr James Newby, cap del Comitè de Treball Vacacional del Col·legi Imperial.

IAESTE va ser present de forma exigua en l’antiga Escola Universitària Politècnica de la Universitat de Lleida com un intent de participar en el programa IAESTE per part de la institució, però aquesta iniciativa va finalitzar sense haver trobat la participació dels estudiants de l’Escola.

IAESTE LC Lleida reneix l’any 2007 de la mà del Consell de l’Estudiantat de l’Escola Politècnica Superior i, aquest cop, aconsegueix contactar amb empreses de la zona per a, poc a poc, iniciar el programa IAESTE per a tots els estudiants de la Universitat de Lleida, arribant actualment a ser una de les associacions d’estudiants més actives de la UdL.

Però, … Què és IAESTE? Què fa IAESTE per als estudiants? Com podem ajudar a les empreses? Podeu trobar tota la informació sobre IAESTE i el seu Comitè Local de Lleida a la web, http://www.iaeste.udl.cat/

Primera tutoria del Programa Nèstor per als estudiants de primer curs de l’EPS

nestor

Maite Grau, Coordinadora del Programa Nèstor a l’EPS convida a tots els estudiants de primer curs de l’Escola a la primera reunió de tutories que es durà a terme el proper dijous 22 d’octubre, en l’horari següent:

GEEIA – matí: 11h.
GEEIA – tarda: 14:30h.
GEM – matí: 11h.
GEM – tarda: 14:30h.
GEI: 12h.
DGEIADE: 12h.
GAT: 12h.
.

Podeu consultar a quin grup esteu assignats i a quina aula es realitza la vostra reunió AQUÍ

Volem aprofitar aquesta ocasió per recordar-vos que les tutories és un programa d’acompanyament a l’estudiant en tota la seva estada a la universitat i que permet resoldre problemes concrets que no es poden solucionar per cap altre camí. En aquesta primera reunió us trobareu amb el vostre tutor qui serà l’enllaç amb aquest programa.

L’EPS present a la Roda d’homes a la UdL contra la violència masclista

cartell

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

La Universitat de Lleida acollirà, el dia 21 d’octubre a les 12.00h a l’Escola Politècnica Superior, una Roda d’Homes contra la violència de gènere organitzada per les entitats Lika i Homes Igualitaris-Lleida amb el suport del Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones, per tal de reforçar el compromís de la UdL per a l’eradicació de la violència de gènere en l’àmbit universitari.

Aquesta activitat s’emmarca en l’Agenda d’homes per la igualtat contra la violència de gènere que es realitzarà a diferents punts de Catalunya, sota el lema “Trenquem el silenci, el silenci ens fa còmplices”. La Universitat de Lleida serà la primera universitat catalana en sumar-se al rebuig de la violència masclista en el marc de les Rodes d’Homes.

S’ha escollit l’Escola Politècnica Superior de la UdL en ser un dels centres amb més presència masculina. Així, es promou un gest a favor de la coeducació, una educació que supera els rols i estereotips de gènere i que educa en igualtat per tal de formar persones de manera integral, potenciant al màxim les seues potencialitats.

L’activitat està oberta a la ciutadania, en general, tot i que es vol donar protagonisme als homes, alumnes i professors, de l’Escola Politècnica Superior. S’ha convidat a participar a les entitats i institucions que han participat en alguna Roda d’Homes en anys anteriors, com ara, els sindicats CCOO i UGT, el Força Lleida Club Esportiu, etc., així com a altres facultats i centres de la Universitat de Lleida.