Cicle de conferències a Caixaforum Lleida: “Matemàtiques, cultura i societat”

Us detallem la informació sobre la primera de les conferències del cicle de conferències “Matemàtiques, cultura i societat” que organitza el Caixaforum Lleida (Avda. Blondel, 3)  i que creiem que pot ser del vostre interès:

SORPRESES MATEMÀTIQUES

Dimecres, 28 d’octubre de 2015

A les classes o als llibres escolars de matemàtiques que hem fet servir, no hi sol haver gaires sorpreses, (quasi) tot és previsible. Nosaltres intentarem sorprendre amb petits trucs de màgia; alguna poesia; problemes de la vida real amb solucions inesperades; situacions quotidianes en les quals, encara que no s’esperi, es fan servir les matemàtiques; vídeos o sèries amb sabor matemàtic (com The Simpsons); jocs en què es pot guanyar sempre (si s’aconsegueix descobrir l’estratègia guanyadora); sortejos justos o injustos…, i tot plegat en un ambient lúdic i participatiu.

A càrrec de Fernando Corbalán, escriptor i divulgador, professor col•laborador del Departament de Mètodes Estadístics de la Universitat de Saragossa.

Matematicas 4_ca_ES #486241934

Xerrada COAC Lleida: Renovació integral nZEB d’escoles mediterrànies

zemeds.6f2f74141ecd0e7c4849e2ee03e4e9893798

Aprofitant el coneixement generat pel projecte europeu ZEMedS, que te per objectiu la rehabilitació integral nZEB d’escoles en el clima mediterrani, (nZEB-nZEB-Nearly Zero Energy Buildings, és a dir edificis de consum energètic gairebé nul), avui dimarts 27 d’Octubre a la Sala d’Actes del Col.legis d’Arquitectes de Lleida (Canyeret, 2), a partir de les 16.00h, hi ha previst fer una jornada de conferències [veure fitxer adjunt] centrades en la difusió i reflexió de les polítiques energètiques d’obligat compliment imposades des de la Unió Europea amb la finalitat de pal·liar el canvi climàtic gràcies a un nou model de disseny energètic dels edificis que cada estat membre ha de adaptar en funció de les seves capacitats socials i climàtiques.

RENOVACIÓ INTEGRAL nZEB D’ESCOLES MEDITERRÀNIES.

16:00  - Presentació de l’esdeveniment.

Eva Crespo – Eurecat

16.15 – Nzeb. Tendència de les Directives Europees i transposició local.

Fabian Lòpez – Societat Orgànica.

17.00 – Fites nZEB per renovació d’escoles segons ZEMedS

Eva Crespo – Eurecat

17.30 – Avaluació energètica. Barreres administratives. Estratègies passives.

Montserrat Bosch – UPC.

18.00 – La importància de la gestió energètica i la monitorització

Sergi Pérez – Greenstorm

Torn de preguntes Bloc 1.

Descans

19.00 – CAS 1. CEIP Sant Martí. (construït)

Autors: SUMO Arquitectes + Yolanda Olmo

19.30 – CAS 2. AMPLIACIÓ INSTITUT Pallejà. (en construcció)

Autors: María Teresa Mínguez Masó i Joan Ramon Dacosta Díaz.

Torn de preguntes Bloc 2.

Conclusions

02_FLYER_LLEIDA