Presentació a l’EPS-UdL del prototip d’Assistent Personal Robòtic (APR) en el marc de la Càtedra Indra-Fundación Adecco de Tecnologies Accessibles

IMG_1936

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

La Sala de Graus de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat l’escenari escollit per presentar un prototip d’assistent personal robòtic (APR) amb un disseny humanoide.

El projecte, desenvolupat en el marc de la càtedra Indra-Fundación Adecco de Tecnologies Accessibles, permet a l’usuari desplaçar el robot per l’oficina a través del seu telèfon mòbil o una tauleta amb connexió a Internet per “veure” els companys i conversar amb ells i facilitar que les persones amb discapacitat motriu puguin, des de casa, estar connectades amb el seu lloc de treball.

IMG_1945

Amb una autonomia tècnica de sis hores en funcionament continu i un pes de 30 quilos, l’APR integra tecnologies procedents de camps tan diversos com els telèfons d’última generació, la visió artificial, la interacció robot-màquina i les xarxes informàtiques.

Entre els reptes abordats per l’equip, destaquen el disseny del sistema motriu perquè el moviment del robot sigui àgil i dinàmic en un entorn d’oficina; el disseny mecànic del sistema; la definició i implementació del control de desplaçament; i el sistema de telecontrol. A més, els investigadors de la UdL -encapçalats pel professor Jordi Palacín- han implementat un mecanisme de seguretat en el robot que l’obliga a detenir-se en cas de preveure una col·lisió imminent amb una persona o objecte, tot i que l’usuari l’ordeni avançar i en un futur proper també es podrà controlar mitjançant el ratolí virtual Headmouse de la UdL, amb gestos facials i moviments del cap.

IMG_1939

.

L’acte de presentació, ha estat presidit pel rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández i hi han participat el director d’Indra a Catalunya, Manel Brufau, el president de la Fundación Adecco, José María Echevarría, el director de l’Escola Politècnica Superior, Francesc Giné i el director del Grup de REcerca en Robòtica i processat de Senyal, Jordi Palacín.

Imatges
Presentació APR
Presentació APR 2
TV3

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d’aquesta notícia al Recull de Premsa de l’Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html

Cicle de conferències a Caixaforum Lleida: “Matemàtiques, cultura i societat”

Us detallem la informació sobre la primera de les conferències del cicle de conferències “Matemàtiques, cultura i societat” que organitza el Caixaforum Lleida (Avda. Blondel, 3)  i que creiem que pot ser del vostre interès:

Estadistica sociedad de datos_ca_ES #310139501

L’ESTADÍSTICA EN LA SOCIETAT DE LES DADES

Dimecres, 4 de novembre de 2015

Vivim en un món que ens aclapara amb informacions basades en quantitats de dades ingents que requereixen una anàlisi acurada per extreure’n conclusions vàlides i útils: és l’era del Big Data. L’estadística és una de les eines essencials en aquesta anàlisi de dades, que no són només números, sinó que poden ser imatges, textos o recerques a internet. La modelització de la dispersió de malalties ha de tenir en compte consideracions que s’ignoraven fins ara, com les interaccions i els desplaçaments humans. Passa el mateix amb l’anàlisi de xarxes de comunicacions o de dades financeres. Revisarem la funció que té l’estadística i que ha de continuar tenint en l’anàlisi d’aquest tipus de dades, englobades sota la denominació Big Data.

A càrrec de Gerardo Sanz, professor titular i director del Departament de Mètodes Estadístics de la Universitat de Saragossa.

Sergio Callen, antic alumne de l’EPS, reconegut als USA per la seva contribució a la industria del transport públic

Sergio_Callen.55cbaf580264f

Sergio Callen, antic alumne d’Enginyeria Tècnica Industrial especialitat Mecànica de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) entre els anys 1999 i 2003, ha estat recentment guardonat als Estats Units amb el premi Mass Transit’s Top 40 Under 40 atorgat per la revista especialitzada Mass Transit Magazine en reconeixement als joves professionals menors de 40 anys per les seves contribucions i la seva capacitat d’innovació, lideratge i compromís en la indústria del transport públic.

Sergio Callen treballa actualment l’empresa Atkins a Nova York com a gerent de desenvolupament de negocis per al transport ferroviari i trànsit d’Amèrica del Nord i s’encarrega del desenvolupament de projectes de disseny conceptual i de detall, així com de la definició dels paràmetres tècnics i d’explotació i requisits (treball de la pista, del sistema aeri de contacte, material rodant, ventilació de túnels, protecció contra incendis, operacions, manteniment, sistema de control de trens, i de les comunicacions del sistema) per a diversos projectes ferroviaris clau a Amèrica del Nord.

Abans d’unir-se a Atkins, Sergio va treballar per Ardanuy on va realitzar el disseny d’enginyeria ferroviària per a trens d’alta velocitat, metro, rodalies, i els projectes de metro lleuger, incloent el d’Ottawa (Canadà), Dublín (Irlanda), el metro Línia Nord de Moscou (Rússia), entre altres.

20151102103116444

DIARI SEGRE 01/11/2015