Conveni de la UdL amb IAESTE Espanya per acollir estudiants de forma regulada

cartell-IAESTE

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

La Universitat de Lleida (UdL) es converteix en la primera universitat de l’Estat espanyol que acollirà “estudiants IAESTE” de forma regulada gràcies a l’acord signat avui mateix pel rector de la UdL, Roberto Fernández, i el secretari general del comitè espanyol per a l’intercanvi d’estudiants tècnics IAESTE Espanya, Santiago Rubio, que permetrà que estudiants d’altres països que pertanyen a l’associació puguin realitzar les seues pràctiques a la UdL i que estudiants que la Universitat de Lleida podran  fer pràctiques remunerades en empreses o institucions d’altres països.

IAESTE és una associació d’estudiants que afavoreix l’intercanvi per a l’adquisició d’experiència professional mitjançant pràctiques remunerades. Neix a Londres el 1948 per iniciativa de Mr James Newby, cap del Comitè de Treball Vacacional del Col·legi Imperial. Va ser present de forma exigua a l’antiga  Escola Universitària Politècnica (EUP) de la UdL  però aquesta iniciativa va finalitzar sense haver trobat la participació dels estudiants de l’Escola.

IAESTE LC Lleida reneix l’any 2007 de la mà del Consell de l’Estudiantat de l’Escola Politècnica Superior (EPS) i, aquest cop, aconsegueix contactar amb empreses de la zona per, a poc a poc, iniciar el programa IAESTE per a tots els estudiants de la UdL, arribant actualment a ser una de les associacions d’estudiants més actives de la UdL.

L’estiu passat una vintena d’estudiants de la UdL socis d’IAESTE, majoritàriament de l’EPS, va poder fer pràctiques en empreses de Tailàndia, Xina, Bangladesh, Suècia, Polònia i Alemanya, entre d’altres.

Jordi Gené Mola guanya el Premi Enginyers 2015, organitzat pel COEIC i l’EPS

20151204024951d

El Premi Enginyers 2015 al millor Treball Final de Màster del Màster en Enginyeria Industrial, organitzat  per la Demarcació de Lleida del Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya (COEIC) i l’Escola Politècnica Superior (EPS)  s’ha concedit al següent projecte:

“Disseny d’un remolc auto-descarregable”, realitzat per Jordi Gené Mola, sota la tutoria  del professor Miquel Nogués Aymamí

El premi Enginyers està dotat amb una  aportació econòmica de 1.200€ i un any de Col·legiació gratuïta al Col·legi-Associació.

20151204024951