L’EPS realitza un taller de Disseny Gràfic als alumnes de l’INS La Mitjana en el marc del Projecte Sinergia

20160211_144251

Els passats dies 9 i 11 de febrer de 2016, es va realitzar a l’institut la Mitjana de Lleida un taller de Disseny Gràfic a càrrec de l’estudiant de l’EPS, John Amin sota la coordinació de la professora de l’Escola Politècnica Superior Susana Maza.

Aquest taller s’emmarca en el conjunt d’activitats del conveni de col·laboració “SINERGIA” que es duu a terme entre ambdues institucions. [+INFO]

El taller es va dirigir a l’alumnat que realitza la matèria de modalitat de 1r de Batxillerat de Dibuix Tècnic i l’optativa d’Autocad de 4t d’ESO i s’hi van mostrar diferents programes de disseny gràfic i es van realitzar pràctiques amb el programa Blender i Cinema 4d, que consistien en l’elaboració de diverses figures, per una posterior impressió en 3D.

També es va realitzar l’escanejat d’un alumne per poder estudiar les possibilitats d’impressió de la figura resultant així com la introducció d’aquest escaneig com a personatge principal d’un videojoc.

En concret, el programa del taller proposat per l’Escola Politècnica Superior als alumnes de l’Institut la Mitjana va ser:

Introducció al disseny gràfic

1- Introducció ràpida als programes de disseny gràfic.

a. Enumerar els més famosos i usos d’aquests

i. Opensource

ii. De pagament

2- Presentar Cinema 4d eines bàsiques.

a. Exemples:

i. Objectes simples.

ii. Objectes avançats.

1. Vehicles.

2. Equips electrònics.

3. Cases

4. Personatges.

5. Videojocs render i animació

5- Exemple pràctic amb el simulador Cinema 4d

6- Escaneig i mètodes de modelització ràpides incloent base de dades de thingiverse.

7- Presentació dels programes d’impressió 3D i com s’utilitzen.

8- Impressió de l’objecte.

9- Possibilitat d’imprimir el millor disseny que s’hagi fet en el taller.

Imatges

Entrevista Ràdio Lleida-Cadena SER a Eduard Gregorio, coordinador del Grau en Arquitectura Tècnica de l’EPS

Aquesta setmana, Eduard Gregorio, coordinador de les titulacions de la branca d’Arquitectura Tècnica de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) – Grau en Arquitectura Tècnica, Doble Grau en Arquitectura Tècnica & Civil Engineerring i Tronc Comú Interuniversitari en Arquitectura Tècnica i Arquitectura -  va dur a terme una entrevista a Ràdio Lleida – Cadena SER on va analitzar el repunt de la matriculació a la titulació de Grau d’aquesta branca després de 5 cursos de caigudes degudes a la crisis del sector, , passant de 14 a 21 durant aquest curs 2015/2016.

Gregorio apunta com a factors d’aquest repunt l’evident però encara lenta recuperació del sector i la feina feta des de l’EPS amb la implementació d’un doble grau amb la VIA University College de Dinamarca, la primera doble titulació internacional de la UdL [+INFO] i el Tronc Comú Interuniversitari amb Arquitectura de la Universitat Rovira i Virgili, el primer itinerari formatiu en format de tronc interuniversitari dins la branca d’Arquitectura que s’imparteix a Catalunya [+INFO]. Eduard Gregorio, explica que són “mesures que intenten millorar l’atracció de la nostra titulació, però més enllà de la situació que s’hagi pogut donar en els darrers anys, també són mesures que aporten un valor afegit i l’estudiant, a més, surt amb un perfil professional més ampli, ara que el sector de la construcció millora”

Fragment de l’entrevista: > http://play.cadenaser.com/audio/ser_lleida_horalleida_20160215_133000_140000/

Notícia emesa: > http://play.cadenaser.com/audi /ser_lleida_hoyporhoylleida_20160215_085000_090000/