Èxit de participació en la Prova Cangur de Matemàtiques realitzada a l’EPS

Mes de 600 estudiants d’ESO i Batxillerat de Lleida han participat en la la fase local de 21a Prova Cangur de Matemàtiques,Prova Cangur que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques en col·laboració amb l’Institut Màrius Torres de Lleida i el departament de Matemàtica de la Universitat de Lleida.

Concretament,els centres participants han estat:

Jesuïtes Lleida – Claver
Col·legi Santa Ana
La Salle
Col·legi Maristes Montserrat

Les proves Cangur són una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada.

Els enunciats els prepara, en una reunió internacional,  l’associació Le Kangourou sans Frontières, on Catalunya hi participa com a nació i actualment ostenta, per elecció, un dels càrrecs de l’equip directiu de l’associació.

Els participants i les participants d’arreu d’Europa i d’altres països del món es plantegen els mateixos problemes i tenen un temps d’una hora i un quart per resoldre’ls.

Com a activitats complementaries a la jornada,  l’EPS ha programat diversos tallers i visites guiades amb l’objectiu de donar a conèixer l’Escola i els estudis que s’hi imparteixen.

Imatges

Workshop dels estudiants del Màster en Enginyeria Informàtica en modalitat de Formació Dual

20160407004034

Aquesta setmana els alumnes del Màster en Enginyeria Informàtica de l’Escola Politècnica Superior de la UdL que estan cursant aquest estudi en la seva modalitat de Formació Dual, van realitzar un workshop on els estudiants van presentar l’empresa on estan exercint la Formació Dual, així com les tasques que hi desenvolupen als seus companys del Màster i a estudiants de 4t curs del Grau en Enginyeria Informàtica.

En l’àmbit dels negocis i del màrqueting un workshop es un esdeveniment en el qual els assistents poden formar-se sobre un determinat tema de manera intensiva. Es desenvolupa al voltant d’una una xerrada i algun tipus d’activitat que els permeti portar les informacions rebudes a la xerrada a la pràctica. La combinació entre la dissertació teòrica i el treball dut a terme pels propis assistents durant la trobada constitueix la principal característica d’un workshop.

A diferència d’altres tipus d’esdeveniments,el workshop promou la participació activa dels assistents aconseguint enfortir l’aprenentatge i  fomentar el treball en equip, ja que els participants es desenvolupen en conjunt durant el taller.

Seminari INSPIRES a càrrec del Dr. Ramon Costa Castelló

image_preview

En el marc del Seminari del Centre de Recerca INSPIRES, el proper 14 d’abril a les 12:00 hores a la Sala de Graus de l’Escola Politècnica Superior de la UdL, tindrà lloc la xerrada:

Principis de la teoria/enginyeria  de control (aplicacions interactives i  els laboratoris virtuals/remots). Repetitive Control /Iterative Learning Control. Control de Piles de Combustible (aplicacions de CHP). Control de microxarxes (gestió d’energia)

a càrrec del Dr. Ramon Costa Castelló, de l’Institut d’Organització i Control de Sistemes Industrials (IOC) del Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

Us animem a participar-hi!

UDC Class als alumnes de 3r curs del GEI a càrrec de Siân Lindley

Aquesta setmana està visitant l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida(UdL), mitjançant Convocatòria del Programa d’Ajudes per afavorir a la internacionalització de la UdL, la investigadora Siân Lindley del grup Human Experience & Design (HXD) de Microsoft Research a Cambridge (UK)

Aprofitant la rellevància d’aquesta investigadora s’ha programat una sèrie d’activitats dirigides especialment als alumnes de Grau d’Enginyeria Informàtica:

Dia: divendres 8 d’Abril de 2016
Lloc: aula 2.01 EPS
Hora. 09:00

UCD class – Classe de l’assignatura Disseny Centrat en l’Usuari de 3r curs del Grau en Enginyeria Informàtica

2-hour lecture in English on aspects of Human-Computer Interaction related to your current research, which focuses on how technology is influenced by the social context in which it is situated, to those undergraduate students enrolled in the User-Centred Design course in the third year of the Degree of Computer Science.