GRIHO, de l’EPS-UdL, col·labora en el treball d’un alumne lleidatà premiat als Premis de Recerca Jove 2015

Premi batxillerat

Roger Cortada Lluelles, alumne del Col·legi Maristes Montserrat de Lleida ha estat un dels 96 alumnes guardonats amb el Premi de Recerca Jove 2015, premis als millors treballs de recerca dels estudiants de 3er i 4rt d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior i Grau Mitjà de Catalunya, que atorga el Govern, a través de la Secretaria d’Universitats i Recerca i l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), amb l’objectiu de fomentar l’esperit científic entre el jovent.

En Roger Cortada motivat per conèixer com desenvolupar webs accessibles (que no ofereixen barreres per les persones amb discapacitats) va contactar amb el professor de l’Escola Politècnica Superior de la UdL i membre del Grup de Recerca GRIHO (Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador i Intergració de Dades), Toni Granollers, que el va tutoritzar, en referència a aquest aspecte del treball, durant els mesos de juny i juliol del 2015 al laboratori GRIHO.

Com a resultat de tot plegat en Roger va obtenir la nota màxima pel seu fantàstic treball de recerca: “Accesibilitat web:una porta oberta a tothom”. Posteriorment, el treball va rebre el reconeixement per part d’AGAUR amb el Premi de Recerca Jove 2015.

Enhorabona!

Alumnes del màster en ciberseguretat de la Next International Business School (IBS) de Madrid visiten l’EPS

CgVLKL1UEAA5YM_

El 18 i 19 d’abril van venir a fer una visita a la UdL  alumnes del màster en ciberseguretat de la Next International Business School (IBS). Next IBS és un prestigiós centre de Madrid adscrit a les universitats: Universidad Menéndez Pelayo, Universidad de Salamanca i la Universitat de Lleida.

El màster en ciberseguretat és un màster propi de la UdL desenvolupat a l’IBS que proporciona els últims coneixements sobre normatives, prevenció d’activitats delictives a Internet, cibercrim i frau en línia. A més, prepara als seus alumnes per a la gestió proactiva, que garanteix la seguretat de l’activitat digital a empreses i organitzacions. El grup de recerca en Criptografia i Grafs de l”Escola Politècnica Superior de la UdL hi participa de forma activa.

A l’Escola Politècnica Superior van estar rebuts pel director, Francesc Giné,  la cap d’estudis dels estudis de la branca informàtica, Magda Valls i pel cap del Grup de Recerca en Criptografia i Grafs, Josep M. Miret. Van assistir a una presentació de les titulacions de màster i doctorat i van gaudir d’una visita a les instal·lacions. Així mateix van assistir a la xerrada que impartia a l’Escola en Josep Ramon Freixenet, director executiu de l’empresa GFT.

A nivell més general, els estudiants de la Next IBS també van poder visitar el Parc Científic i Tecnològic de Lleida i la Seu Vella.