Jornada de Campus Oberts per a Famílies

El proper dissabte 7 de maig tindrà lloc a l’Escola Politècnica Superior la segona edició de la Jornada de Campus Oberts per a Famílies de la UdL 2016.

La JCO per a Famílies s’adreça justament a les famílies d’estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau superior de Lleida i comarques i de la Franja de Ponent, amb l’objectiu de donar a conèixer la UdL i proporcionar un primer contacte amb l’entorn universitari on es desenvolupa la vida acadèmica i vivencial dels estudiants als pares i mares dels futurs alumnes universitaris, informar sobre els estudis que s’imparteixen en els centres universitaris, així com dels serveis i les prestacions que ofereix la UdL.

La jornada es desenvoluparà en dos torns (10h i 12h). En aquests torns les persones interessades poden conèixer els estudis que ofereix l’EPS i visitar-ne les instal·lacions. La durada prevista de l’activitat és d’una hora i mitja.

INSCRIPCIÓ per Web

Localitzacions dels centres de la UdL

Servei d’Informació i Atenció Universitària
C. Jaume II, 67 bis
25001 Lleida
jornadapares@seu.udl.cat

També us pot interessar:

Primera edició de la Jornada de Campus Oberts per a Famílies de la UdL 2016

La revista Sensors publica un article sobre l’Assistent Personal Robòtic del Grup de Processat de Senyal i Robòtica de l’EPS-UdL

22557406960_975ea61264_h

L’edició d’avui del diari Segre informa que la revista científica Sensors ha publicat, en el seu número de maig (volum 16), l’article, “Assistant Personal Robot (APR): Conception and Application of a Tele-Operated Assisted Living Robot”, que mostra el procés de desenvolupament de l’Assistent Personal Robòtic creat pel laboratori de robòtica de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, dirigit pel Dr. Jordi Palacín i en el que han participat els alumnes pertanyents al grup, Eduard Clotet, Dani Martínez, Javier Moreno i Marcel Tresanchez.

[Veure article: Abstract: http://www.mdpi.com/1424-8220/16/5/610/ PDF: http://www.mdpi.com/1424-8220/16/5/610/pdf]

IMG_1947

Aquest robot, ha estat dissenyat com una plataforma robòtica remota telecontrolada construïda per proporcionar serveis socials i d’assistència a la gent gran i a les persones amb mobilitat reduïda. El APR compta amb un sistema de moviment d’alta mobilitat ràpida adaptada per teleoperació a les zones interiors de fricció, que incorpora un procediment de prevenció de col·lisions d’alta prioritat i utilitza una tauleta per tal d’implementar el control bàsic de videoconferència peer-to-peer i tele-operació combinada amb una interfície d’usuari gràfica tàctil.

El projecte ha estat  desenvolupat en el marc de la càtedra Indra-Fundación Adecco de Tecnologies Accessibles de la Universitat de Lleida.

També us pot interessar:

Presentació a l’EPS-UdL del prototip d’Assistent Personal Robòtic (APR) en el marc de la Càtedra Indra-Fundación Adecco de Tecnologies Accessibles

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d’aquesta notícia al Recull de Premsa de l’Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html