El present i el futur de l’ocupació pertany als anomenats STEM (Científics, Enginyers, Matemàtics, experts en Tecnologia)

Segons l’última enquesta de població activa publicada aquesta mateixa setmana per l’Institut d’Estadística de Catalunya, l’obtenció d’estudis superiors són el camí idoni per a l’obtenció de feina mentre que la població que tan sols ha cursat estudis obligatoris o fins al batxillerat pateix la pitjor cara del mercat laboral ja que una taxa d’ocupació molt baixa, del 35,2%.

L’altra realitat la viuen les professions amb les taxes més elevades d’ocupació liderades per les persones que tenen estudis superiors de Matemàtiques i Estadística (79,7%) i Informàtica i Computació (75,9%).

De fet, Rodrigo Martín, president executiu de Randstad a Espanya va afirmar, en la presentació de l’informe ‘Employer Branding’ de Randstad, que “a Espanya tan sols poden escollir on volen treballar els matemàtics, informàtics, algunes altres carreres tècniques i científiques, i part dels enginyers”.

Segons l’informe, el present i el futur de l’ocupació pertany als anomenats “STEM” (científics, enginyers, matemàtics, experts en tecnologia), i Espanya sembla que torna a “arribar tard”, segons Martín que també va advertir que “en alguns sectors, les empreses estan competint ja per atreure aquest tipus de professionals per no limitar el seu creixement”.

En definitiva l’informe conclou que és fonamental que se sàpiga on són els nínxols d’ocupació per orientar la formació i els estudis cap a aquests perfils.

El Economista

Cinco dias

El mundo

La vanguardia 2

Els llocs TIC són, amb diferència, els menys competits quan cerquem feina

Segons l’últim informe d’Infojobs-ESADE, determinats llocs de treball suposen una oportunitat per als candidats per tractar-se de vacants on hi ha molt poca competència. El nombre de persones que s’inscriuen en aquest tipus d’ofertes és molt baix, menys de 10 inscrits per vacant, quan la mitjana és de 63.

Com es pot comprovar, la gran majoria d’aquests llocs estan vinculats a la tecnologia excepte el número 10, assessor energètic, vinculat al sector de les energies renovables.

Captura

L’EPS present a la 10a edició de la Ciència al Carrer

triptico contornos 4

Com ja va sent habitual, aquest proper dissabte 28 de maig, l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida participarà al Dia de la Ciència al Carrer de Lleida, que organitza el Centre de Recursos Pedagògics del Segrià, amb les següents activitats:

Interacció amb biosensors
– Visualitzant la transferència de l’energia

La Ciència al carrer és una fira on divulgadors de la ciència, investigadors, professors, empreses i centres docents mostren el seu treball tot intentant fomentar la curiositat, la inquietud, la pregunta, l’esperit crític i l’escepticisme davant les explicacions irracionals. La fira se situa en el centre històric de la ciutat de Lleida, a l’eix comercial, cercant el contacte amb el públic: Avinguda Blondel, la fundació La Caixa, la plaça de les Comèdies, el carrer Major i el pati de l’IEI [Mapa]

La desena edició de Ciència al Carrer presenta el següent Programa