Les dones, l’assignatura pendent de les TIC

Premi-dona-tic-2015

Segons article publicat a idigital.cat es fonamental sensibilitzar als agents econòmics i socials de la necessitat d’incorporar més dones, i especialment, les joves, al sector TIC .

L’Indicador d’Igualtat de Gènere a Catalunya, mostra que l’any 2015 el 66% dels estudiants universitaris van ser dones, però un cop d’ull a les facultats de ciències i enginyeries de les universitats catalanes permet veure que les estudiants són només una petita part de l’alumnat.

En aquest sentit, segons dades de la Comissió Europea, només el 30% dels més de set milions de treballadors del sector TIC a la Unió Europea són dones. Un percentatge que es redueix encara més si es mira el nombre de dones que ocupen posicions de responsabilitat i poder en empreses d’aquest sector.

La degana de la Facultat de matemàtiques de la UB, Maria Carmen Cascante, apunta a diversos factors per explicar aquesta mancança, la majoria culturals. “Per una banda, hi ha la sensació generalitzada que les enginyeries no són cosa de dones. A més, les dones no veuen què aporten les enginyeries a la societat, i és per això que trien carreres més socials com la medicina, la pedagogia o el periodisme. Per altra banda, la societat transmet a les nenes que les carreres llargues són incompatibles amb la vida privada i que això els portarà problemes a l’hora de crear una família. En aquest sentit, hi ha una dada molt explicativa: la majoria d’enginyeres són filles d’enginyers.

En un altre sentit, hi entra el nefast sistema educatiu que hi ha, que obliga als nens a aprendre què és el món asseguts en una cadira i sense poder-lo investigar, i això frena el seu esperit investigador.

Tot plegat fa que les empreses que treballen amb enginyers perdin competències que els poden aportar les dones, com la feina en equip, l’empatia o la comunicació. A més, s’ha vist que les empreses en les quals hi ha dones, són més solvents a mig i llarg termini.”

Un projecte sobre sistemes solars liderat pel professor de l’EPS, D. Chemisana seleccionat al programa UdL-Impuls

CapturaaSDd

Lliurament de les credencials als investigadors FOTO:UdL

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

La darrera convocatòria del programa UdL-impuls, desenvolupat amb la col·laboració de diferents empreses, espanyoles i internacionals i amb el suport de Banco Santander, a través de Santander Universidades va lliurar ahir les credencials als investigadors seleccionats.

Dos dels sis projectes seleccionats es vinculen a professorat de l’Escola Politècnica Superior. En concret es tracta del projecte Sistemes solars innovadors per a integració arquitectònica, de Daniel Chemisana i amb el suport de l’empresa IASO S.A

El programa UdL-Impuls es va posar en marxa l’any 2010 amb una dotació d’un milió d’euros i l’objectiu de potenciar la col·laboració en projectes de R+D+i entre els grups de recerca de la Universitat i les empreses.

El COEIC ofereix als titulats del Màster en Enginyeria Industrial de l’EPS, el primer any de col·legiació gratuït

COEICcoeic

El Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya ofereix a tots els titulats de Màster en Enginyeria Industrial per l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida que encara no estiguin col·legiats, el primer any de col·legiació gratuït.

Aprofita el teu moment. Fes-te!

coeic3