El GREA assessorarà en consum energètic l’Ajuntament de Puigverd

csm_Experimental_set-up_7d63382a20

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

Un conveni de col·laboració que avui han signat  el rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, i l’alcalde de Puigverd de Lleida, Benjamí Bosch suposa que investigadors del GREA Innovació concurrent de l’Escola Politècnica Superior de la UdL assessoraran l’Ajuntament de Puigverd de Lleida pel que fa al consum energètic de les instal·lacions i edificis municipals a més d’organitzar una sèrie d’activitats sobre sostenibilitat i estalvi energètic.

Capturaadawdaw

Els representants de l'Ajuntament de Puigverd i la UdL. FOTO: UdL

El conveni també contempla la cessió d’ús a la UdL dels terrenys del Camp temàtic d’energies renovables de l’Ajuntament, que es va posar en marxa al 2004, així com la construcció i instal·lació de nous cubicles i sistemes experimentals, tot sufragant les despeses d’electricitat i aigua.

La responsable del GREA i directora del centre de recerca INSPIRES, Luisa F. Cabeza, ha destacat la importància del conveni que uneix investigació, didàctica i sostenibilitat.

Els enginyers són els titulats amb l’ocupabilitat més alta

1466415302_391287_1466419016_noticia_normal

A Catalunya, el País Basc i Madrid, més de la meitat de les ofertes que llancen les empreses requereix titulació universitària (a la resta de l’estat espanyol són quatre de cada deu). No obstant, hi ha enormes diferències entre les sortides professionals d’unes titulacions o unes altres.

Segons l’últim informe de Infoempleo-Adecco, la titulació més demandada per les empreses l’any passat va ser la d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE), però l’ informe apunta que les enginyeries en general i les d’Informàtica i Telecomunicacions en particular, són les titulacions amb una ocupabilitat més alta (on hi ha un elevat nombre d’ofertes laborals i pocs titulats optant a elles).

Els enginyers informàtics ocupen el segon lloc en aquest rànquing de titulacions més demandades, mentre que la Enginyeria Industrial es situa en el quart lloc.

Més informació AQUÍ