Posted on setembre 21, 2016
Filed under Notícies. EPS

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

El grup de recerca GREA del centre de recerca INSPIRES de la la Universitat de Lleida participa, des del  proppassat 1 de setembre, en nou projecte europeu de quatre anys de durada. Es tracta del projecte Innova MicroSolar, liderat per la University of Northumbria at Newcastle (UK) i finançat per la Unió Europea amb 4 milions d’euros, dels quals més de mig milió (511.250,00€) serviran per finançar les activitats de recerca i innovació del grup de recerca GREA .

Els dies 21, 22 i 23 de setembre se celebra a Lleida ( Sala de reunions de la 1a planta de l’edifici FDE – campus cappont – Jaume II, 73) la reunió de llançament del projecte, on hi participaran més de vint investigadors dels nou socis del projecte:  UdL, Universitá telematica e-campus, Enogia, Thermacore Europe Ltd, Eliantro S.R.L, S.TRA.TE.G.i.E. SRL, SINAGRO ENGINYERIA, S.L.P i USER FEEDBACK PROGRAM SL.

El projecte té com a objectiu desenvolupar un sistema elèctric i de calor d’alt rendiment per a l’aplicació en habitatges individuals o petites empreses que permeti, mitjançant energia solar tèrmica, la generació de calor a temperatures de 250-280ºC. Està previst que la tecnologia proposada pugui proporcionar el 60% dels requeriments energètics, amb una reducció en costos del 20% en comparació amb les millors tecnologies disponibles de baixes emissions de diòxid de carboni.

El grup GREA participa en activitats de R&D en sistemes d’emmagatzematge tèrmic (TES) d’alt rendiment sobre la base de materials de canvi de fase (PCM). El GREA lidera les activitats de recerca dins del projecte dedicades a la demostració: integració del sistema, avaluació i optimització, i té un rol destacat, a part de les activitats de recerca pròpiament dites, en la comunicació i disseminació de resultats.

Imatges

WebLA_CIUTAT_LLEIDA

Comentaris

One Response to “El GREA de la UdL, amfitrió de la reunió inicial del projecte europeu Innova MicroSolar”