Jornada En3UdL a l’EPS. Enginyeria, Emprenedoria i Entusiasme

Posted on octubre 21, 2016
Filed under Notícies. EPS

Ahir es va dur a terme a l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) la segona  Jornada En3UdL engineering · enthusiasm · entrepreneurship, organitzada pel Consell de l’Estudiantat (CE) de l’EPS en col·laboració amb el vicerectorat d’Estudiantat de la UdL, la Càtedra Santander d’Emprenedoria Universitària i la pròpia Escola Politècnica.

En la jornada hi van participar diverses empreses relacionades directament amb les branques de coneixement de les titulacions d’enginyeria que s’imparteixen a l’Escola: Informàtica, Industrials (Mecànica i Electrònica) i Arquitectura Tècnica i doble titulació d’Informàtica i ADE.

Al matí va inaugurar la Jornada el Sr. Ferran Badia, vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdL, Francesc Giné, director de l’EPS i Raúl Marín, coordinador del CE EPS, per, acte seguit, començar les ponències programades.

Van trencar el gel el Sr. Albert Gil, representant de la RITSI que va explicar a l’alumnat totes les activitats i esdeveniments que s’organitzen des de l’associació d’estudiants d’enginyeria informàtica RITSI a nivell nacional i va analitzar la situació actual de la informàtica en el marc laboral, així con els seus problemes de regularització.

Albert Gil. RITSI

Paral·lelament l’Auditori va acollir la ponència del Sr. Andrés Manso, fundador de Incubio, una gran incubadora de startups internacional amb seu a Barcelona que va donar les principals pautes que ha de seguir un emprenedor quan s’inicia en el món empresarial.

Andrés Manso. INCUBIO

Seguidament va arribar el torn del Sr. Pere Ortiz, cofundador de l’empresa Andubay. Una de les empreses en expansió del moment en l’àmbit de ciberseguretat que explicar la clau del seu èxit i com començar a emprendre amb la nostra empresa sense cometre errors.

Pere Ortiz. ANDUBAY

Per la tarda  el Sr. Albert Farré, antic alumne de l’Escola Politècnica Superior i CEO de Kontor, empresa de l’arquitectura tècnica, impartir una ponència sobre l’arquitectura i com emprendre sense fracassar en l’intent.

Albert Farré. KONTOR

Paral·lelament la Catedra Santander d’Emprenedoria Universitària de la UdL presentar en un taller molt dinàmic l’experiència Yuzz. Concretament van participar-hi alumnes que han format part de l programa en les seves respectives universitats: el Sr. Juanra Palomino de Yuzz Còrdova  els Sr. Oriol Liarte i Adrià Mateo finalistes aquest any del Yuzz Lleida.

CvONLpxWIAE1Irb

De esquerra a dreta, Oriol Liarte, Adrià Mateo i Juanra Palomino

Posteriorment el Sr. Xavier Argiles, Director Industrial de Nufri, explicà la seva  experiència d’èxit, a través de la conferencia “L’experiència de NUFRI en un mon globalitzat”.

Xavier Argilés. NUFRI

Finalment la segona Jornada En3UdL finalitzar amb la conferència: Enginyeria i oportunitats professionals organitzada en col·laboració amb Enginyers Lleida, a càrrec del President de COGITI (Consell General de Graduats en Enginyeria rama industrial i Enginyers Tècnics Industrials d’Espanya), José Antonio Galdón Ruiz, amb presentació pel director de l’EPS, Francesc Giné i cloenda del Sr. Ramon Grau, degà del Col·legi d’Enginyers Lleida. La conferència  va oferir una visió global de l’estat actual de la professió i de les previsions de futur.

Capturaasda

José Antonio Galdón. COGITI Foto: La Manyana

Cal recordar que la Jornada En3UdL finalitza oficialment el proper divendres 28 d’octubre amb una conferència del Sr. Magí Clavé, director d’IT del Banc Central Europeu. Una xerrada tècnica sobre la unió monetària i la crisi econòmica, dirigida especialment a alumnes de la branca Informàtica i ADE.

Imatges