TICJOB presenta els indicadors d’ocupació TIC del 3r trimestre

CvxA3iBXgAAWrKl

El portal d’ocupació especialitzat en el sector tecnològic, ticjob.es, presenta els seus indicadors d’ocupació TIC del tercer trimestre de 2016. L’estudi s’ha realitzat en base a 28.624 ofertes representatives del sector a Espanya.

L’estudi revela que el nombre d’ofertes de feina TIC al tercer trimestre de 2016 s’ha incrementat en un 6% respecte al mateix període de 2015.

El 65% de les ofertes correspon a un lloc fix amb contracte indefinit. En el tercer trimestre de 2016, aquest tipus d’oferta suposa un increment percentual del 13% respecte al mateix període de 2015 (52%) i el doble de les ofertes temporals (24%) i freelance (9%) que sumen un 33 %.

Els llocs més demandats del sector són:

-  Analista programador (26%)

-  Programador (23%)

-  Arquitecte programari (11%)

Pel que fa a les tecnologies més sol·licitades per les empreses durant el tercer trimestre de 2016, han estat:

-  Java (13%)

-  HTML5 (8%)

-  .NET (6%).

Pel que fa a l’experiència requerida, les ofertes que sol·liciten candidats d’entre 5 i 10 anys (43%) d’experiència en el sector TIC han estat les de major volum seguides de les d’entre 2 i 5 anys (40%) i les de primera feina (17%).

Les regions a Espanya on hi ha hagut més volum d’ofertes d’ocupació del sector de les Tecnologies de la Informació han estat, en aquest ordre: Madrid, Catalunya i Andalusia.

Focus Groups per als alumnes de 1r curs del Màster en Enginyeria Informàtica

focus group MEINF (5)

Ahir els alumnes del Màster d’Enginyeria Informàtica (MEINF) de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL van participar en una sessió de focus groups pròpia. L’objectiu d’aquesta sessió és recollir informació dels usuaris sobre les idees de negoci dels grups de treball del màster.

focus group MEINF (2)

La metodologia del focus group consisteix en reunir un grup de persones (generalment entre 6 i 12) per tal d’entrevistar i generar una discussió entorn a un producte, servei, idea, publicitat, etc. Aquesta dinàmica sol està dirigida per un moderador que fa preguntes i genera la discussió al voltant del tema o producte que s’investiga amb la voluntat que els participants expressin idees i sentiments genuïns, alhora que guia l’entrevista o discussió, i evita que aquesta es desviï del tema o producte a investigar.

Amb les aportacions del focus group els equips de treball formats pels alumnes del MEINF modificaran i adaptaran les seves idees de negoci que continuaran treballant durant el semestre.

L’EPS present a la XLV assemblea general ordinària de RITSI

IMG_2016-03-22-131203

Representants del Consell de l’Estudiantat de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) participen del 26 al 30 d’octubre a l‘Assemblea General Ordinària de RITSI (Reunión de Ingenierias Técnicas y Superiores de Informática), que es realitza a  l’Escola d’Enginyeria Informàtica de Ciutat Real. Aquest esdeveniment reuneix a representants d’estudiants d’Enginyeria Informàtica provinents de diferents universitats espanyoles.

Tota la informació disponible tant sobre l’assemblea com de la seva logística es pot trobar a la web del RITSI (http://ritsi.org/)