Xerrada. Introducció a la simulació energètica a edificis: eines simplificades i Energy +

TK-CDT10

Els alumnes de l’assignatura d’Instal·lacions I de 4rt curs del Grau en Enginyeria Mecànica i els alumnes de l’assignatura de Certificació i Auditories del Màster en Enginyeria Industrial participaran el proper dilluns 28 de novembre, a partir de les 17h a la Sala de Graus de l’EPS (Jaume II, 69), en la xerrada tècnica:

La xerrada l’impartirà el Sr. Josep Solé Bonet, European Sustainability & Technical Manager, URSA insulation SA.

El ponent és un expert en aïllament tèrmic i amb eines de simulació energètica. En aquesta xerrada farà una breu introducció sobre la importància de la simulació energètica d’edificis (respecte a la tradició de només calcular càrregues tèrmiques) i de l’evolució de la normativa a Espanya i Europa. Seguidament presentarà un ventall d’eines de simulació energètica disponibles, des de les més simples a les més complexes i explicarà quins són els criteris per fer servir unes o les altres. Finalment, entrarà en més detall amb l’eina més avançada actualment disponible: Energy +, i els programes de suport Sketchup i Open Studio.

Sessió informativa sobre la Mobilitat acadèmica UdL: Erasmus+, SICUE, Mobilitat UdL i altres

Xerrada Mobilitat 2016

El proper dijous dia 24 de novembre a les 11:00 hores a la Sala de Graus (aula 2.03) de l’Escola Politècnica Superior l’Oficina de Relacions Internacionals de la UdL presentarà les diverses possibilitats de mobilitat acadèmica que l’estudiantat de la UdL té a l’abast, com els programes Erasmus Estudis, Mobilitat UdL, Erasmus Pràctiques i SICUE, entre altres. Al fullet informatiu CONEIX MÓN! trobareu una presentació resumida de tots aquests programes.

Des de l’ORI es fomenta la mobilitat de la comunitat universitària de la UdL envers altres universitats i es promou l’acolliment i integració a la UdL d’estudiants i personal docent i d’administració procedent d’altres institucions d’arreu del món. Així mateix, l’ORI canalitza les propostes de convenis d’intercanvi sorgides del professorat de la UdL o que arriben des d’altres institucions.

En la presentació es tractaran, tant temes administratius com temes d’ajuts econòmics i es oberta tots els que hi esteu interessats.

Reunió d’experts per a la FIRST LEGO League 2017 a Lleida

Reunió FLL Lleida

Com ja es habitual a la FLL de Lleida, amb l’objectiu de facilitar assessorament als equips participants, l’Escola Politècnica Superior de la UdL organitza cada any una reunió amb experts destacats del repte llençat oberta a tots els participants i entrenadors.

En aquesta edició Animal Allies la reunió d’experts es realitzarà el proper dimecres 23 de novembre a les 18:00h a l’Auditori de l’edifici Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera-Biblioteca del Campus de Cappont (Jaume II, 67)

L’objectiu principal d’aquesta trobada és que els ponents donin el seu punt de vista professional sobre el repte FLL, de forma que pugui ser útil als vostres equips per acabar de concretar el tema del projecte científic. I per aquells equips que ja l’han decidit i ho tenen clar, donar-els-hi l’oportunitat de que presentin la seva proposta a algú amb coneixement del tema i la valori.

Els ponents convidats són:

- Sr. Joan Alàs: Representant del Centre de Recuperació de Fauna de Vallcalent.

- Sr. Albert Permanyer: President de la Fundació Andròmeda, que fa servir els cavalls amb finalitats terapèutiques.
Dr. Lorenzo Fraile: Professor del Departament de Producció animal de l’Escola Tècnica Superior Agrària de la Universitat de Lleida.

*(Estem pendents d’una altre confirmació)

Cal recordar que es tracta d’un acte d’accés lliure i per tant poden assistir-hi, no tan sols els entrenadors i participants implicats si no també  a la resta de companys del claustre del vostre centre, estudiants d’altres nivells i AMPAs de centre que puguin estar interessats en el tema.

Per tal d’organitzar de forma adequada aquesta activitat us preguem que confirmeu la vostra assistència a la següent adreça de correu electrònic: direccio@eps.udl.cat

Podeu trobar tota la informació referent a la FIRST LEGO League de Lleida així com un complet històric de l’esdeveniment al següent bloc específic: https://flllleidablog.wordpress.com/

IMG_1972

Reunió d'experts FLL2016