La Càtedra Indra-Fundación Adecco de la UdL, d’Accessibilitat a les TIC, present al Festival Inclús de Barcelona

inclus_2016

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

Membres de la Càtedra d’Accessibilitat a les TIC Indra-Fundación Adecco de la Universitat de Lleida van participar en el Festival Inclús (Festival Internacional de Cinema i Discapacitat de Barcelona), celebrat del 12 al 18 de desembre al CaixaForum de Barcelona.

La organització va convidar  la Càtedra d’Accessibilitat a les TIC Indra-Fundación Adecco de la Universitat de Lleida a participar i a portar les seves eines d’accessibilitat. Es van preparar dos ordinadors portàtils per tal que els assistents al festival (persones molt sensibilitzades amb la discapacitat en general) poguessin provar-les i parlar directament amb dos dels creadors de les eines. El flux de persones amb i sense discapacitat interessades amb la demostració va ser continu i l’ambient que es va crear al voltant de la presentació va ser molt especial amb el que aquesta presentació s’ha convertit inesperadament en una de les millors activitats en les que hem participat en tots els anys d’existència de la Càtedra d’Accessibilitat a les TIC de la Universitat de Lleida.

Alumnes del Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació visiten l’empresa Sorigué

DSC_2496

Alumnes de 2n curs del Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació de l’EPS, en concret de l’assignatura “Equips d’obra, instal·lacions i medis auxiliars” coordinada pel professor Jordi Masip, van realitzar aquesta setmana una sortida a la planta d’elaboració d’àrids, de l’empresa Sorigué, al Complex industrial La Plana del Corb - Ctra. Lleida a Balaguer (C-12), km 162 a Balaguer (Lleida), on van estar acollits de forma extraordinària.

DSC_2509

A la visita van poder veure in situ tot el procés complert per a l’elaboració del diferents dimensions d’àrids, començant per l’extracció de les terres, trituració, cribratge, garbellat, i emmagatzematge. Així mateix també van poder conèixer el funcionament de diversos equips i maquinària com ara dúmpers extra vials de grans dimensions, retroexcavadores, motoanivelladores, etc.

La sortida va finalitzar amb la visita el museu de l’or, on els alumnes van rebre una breu explicació del procediment amb el qual s’obté una petita quantitat d’or procedent de les graves.