Investigadors de l’EPS i el IRB Lleida desenvolupen una aplicació web gratuïta per al diagnòstic de malalties rares

mini_361-01_investigadors_aplicacio_web

FOTO: IRB Lleida

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL i Comunicació IRBLleida

Investigadors de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (EPS – UdL) i de l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida) han desenvolupat una aplicació web gratuïta que ajuda al diagnòstic inicial de més de 4.000 malalties rares: Rare Disease Discovery

Per crear l’eina Rare Disease Discovery, els investigadors han utilitzat un conjunt de dades obertes que relaciona les malalties rares i els seus símptomes. El programa permet al personal mèdic obtenir automàticament una llista de malalties, ordenades de més a menys puntuació, després d’haver identificat i seleccionat els símptomes que presenten els pacients.

Normalment, a causa de la seva baixa freqüència, és difícil fer-ne un primer diagnòstic. Sovint, es basa en un test genètic que acostuma a ser car i a dirigir-se un grup reduït de malalties. Per això, és important desenvolupar eines que facilitin als professionals de medicina el diagnòstic inicial. Amb aquest objectiu han desenvolupat aquesta aplicació web, amb accés lliure a: http://disease-discovery.udl.cat/.

Per part de l’EPS han participat en el desenvolupament del prototip: Marc Piñol (Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL), Francesc Solsona, Jordi Vilaplana i Ivan Teixidó (Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL i INSPIRES UdL).

Mes Info

Els alumnes del Màster en Enginyeria Informàtica de l’EPS presenten els seus projectes

projectesMEINF (11)

Ahir, alumnes del Màster en Enginyeria Informàtica de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida van presentar les seves idees de negoci que han desenvolupat a partir de les diverses sessions de focus group realitzades  i treballat en diferents assignatures del  màster.

projectesMEINF (12)

Els estudiants van dur a terme la presentació d’un projecte desenvolupat mitjantçant una  app de android i gestionats seguint principis agile amb metodologia scrum davant de professionals de reconegut prestigi del mon empresarial.  Aquest professionals els hi van fer suggeriments i comentaris amb la finalitat de millorar aquestes idees de negoci fer-les més viables i competitives en un hipotètic entorn real.