El Periódico de Catalunya: Viatge a la internet fosca – Carles Mateu, professor de l’EPS-UdL

Presentación1

El Periódico de Catalunya (Ed. català) va publicar aquest diumenge l’interessant article “Viatge a la internet fosca”, de Carmen Jané en col·laboració amb el professor de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, Carles Mateu.

Internet és un món, un cibermón que també té les seves zones fosques. Hi ha pàgines que ningú a posat mai sota el focus: són la deep web. I dins d’aquesta, hi ha encara una part més amagada: la dark web, la internet fosca, en que hi ha de tot, la majoria il·legal …

Lectures Treballs Finals de Grau/Màster

Estudiant: Xavier Benet Sanz Navarro
Titulació: Grau en Enginyeria Mecànica

Títol de Treball/Projecte: Pla d’operacions d’una empresa d’importació, muntatge i venda de Longboards elèctrics. Pla d’empresa

Director/a: Rosa M. Florensa

President/a: Pilar Cos
Secretari/a: Margarita Moltó
Vocal: Rosa M. Florensa
Suplent 1: Alba Cabiscol
Suplent 2: Antoni Colom

Data: 20 de febrer de 2017
Hora: 14:00 h
Aula: 2.01 EPS

Separador Treballs i Projectes

Estudiant: Cristina Carrasco Ribera
Titulació: Grau en Arquitectura Tècnica

Títol de Treball/Projecte: Treball Finald e Grau en Arquitectura Tècnica. Cal Ribera

Director/a: Josep Coll

President/a: Josep Justo
Secretari/a: Josep Coll
Vocal: Carles Labernia
Suplent 1: Eduard Gregorio
Suplent 2: Maite Grau

Data: 20 de febrer de 2017
Hora: 16:30 h
Aula: 2.03 EPS

Lectures Treballs Finals de Grau/Màster

Estudiant: Óscar Tresenti Espasa

Titulació: Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica

Títol de Treball/Projecte: La visió artificial com a punt de control de qualitat

Director/a: Jordi Palacín

President/a: Carlos Ansótegui
Secretari/a: Jordi Palacín
Vocal: Daniel Martínez
Suplent 1: Eduard Clotet
Suplent 2: Marcel Tresánchez

Data: 17 de feber de 2017
Hora: 10:00 h
Aula: 2.03 EPS

Article Cinco Días: Els enginyers, aquest perfil escàs i desitjat

Capturaggggggggg

Aquest diumenge el diari Cinco Días publicava un interessant article dedicat a la escassetat d’enginyers per cobrir tota la demanda del mercat laboral. Us facilitem un breu resum d’aquest article:

Si hi ha una professió que sempre té treball aquesta és la d’enginyer. Són els més demandats i els més cotitzats. Segons dades de l’INE, el 98% dels titulats en Enginyeria Electrònica té treball. En percentatges similars, per sobre del 90%, es troben altres carreres politècniques, com a Enginyeria Automàtica i Electrònica Industrial, Aeronàutica, Naval i Oceànica, Informàtica i Industrial. No obstant això, hi ha un desequilibri entre la demanda i l’oferta en tots els sectors i especialitats.

Perquè la demanda d’enginyers, segons dades de la consultora Mur & Martí, especialitzada precisament en la cerca i selecció d’aquests perfils professionals, s’ha incrementat en un 20% en els últims anys, mentre que el nombre de matriculacions en les carreres denominades STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) s’ha reduït pràcticament en la mateixa proporció. I si es tira la vista enrere i es compara la dada amb el de fa una dècada, s’observa que aquesta branca universitària s’ha deixat pel camí el 28,7% dels seus alumnes, amb descensos.

És més, l’estudi assenyala que el 72% de les companyies del sector incrementarà la seva plantilla al llarg d’aquest any, però també manifesta que té problemes per fitxar a les persones idònies. Existeix, per tant, un desajustament entre les habilitats que busquen els ocupadors i les que tenen els professionals. Per això, és fonamental, apunten, que els enginyers segueixin formant-se al llarg de la vida.

Josep Font, professor de l’Escola d’Enginyeria que la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC assegura que l’enginyer avui dia s’ha convertit en “aquest gran objecte de desig per l’escassetat en totes les especialitats, i un país sense enginyers no avança”. Yalega diverses raons: “Sempre ha existit la creença que eren carreres molt complicades, que no estaven ben remunerades, i els alumnes sempre pensaven en estudis amb menys esforç i en les quals s’aconseguia una major tornada”

Podeu consultar l’article complet del Cinco Días Aquí

Inici període de matrícula al curs Disseny d’estructures d’acer amb ‘CYPE 3D’

cype_altos_del_sur_g

Fins al proper 28 de febrer resta obert el període de preinscripció i matricula  al curs Disseny d’estructures d’acer amb ‘CYPE 3D’ (6ª edició), a càrrec del professor Jorge Lampurlanés Castel.

En aquest curs es pretén donar els coneixement necessaris per la utilització acurada del ‘CYPE 3D’ i el ‘Generador de pòrtics’ de Cype pel disseny de naus industrials d’estructura d’acer.

Durant el curs s’analitzaran les variables que intervenen en el procés de disseny estructural així com els procediments de dimensionat dels diferents elements que configuren una estructura, segons la normativa vigent. Es dedicarà la major part del curs a dissenyar naus industrials de diferent tipologia (pòrtic rígid, encavallada, amb forjat).

El curs s’inicia el dia 1 de març i té una càrrega lectiva de 30 hores presencials. Un cop finalitzat el curs, l’alumne serà capaç d’utilitzar els programes a nivell professional.

Es pot trobar més informació i realitzar la preinscripció al següent enllaç del Centre de Formació Continuada de la Universitat de Lleida: http://www.cfc.udl.cat/fc/curso/1695