Conferència Càtedra Santander d’Emprenedoria Universitària: La 4a Revolució Industrial: una revolució responsiva i responsable

4a revolució industrial

La Càtedra Santander d’Emprenedoria Universitària en el marc de les XVII Jornades d’Emprenedors i Innovació us convida a la conferència: La 4a Revolució Industrial: una revolució responsiva i responsable

Amb Josep M. Ganyet, enginyer informàtic especialitzat en intel·ligència artificial i creador de diverses start-ups vinculades a la comunicació i al disseny web. Col3laborador i columnista en diferents mitjans de comunicació.

La conferència es realitzarà dilluns 6 de març de 2017, de 18.00h a 19.30h a la Sala de Videoconferències del CCCT del Campus de Cappont de la  Universitat de Lleida

Més Informació sobre les Jornades i el programa complet de les sessions a: www.catedraemprenedoria.udl.cat

Places limitades. Inscripcions a infocatempren@udl.cat

Jornada de Campus Oberts per a Famílies a l’EPS -UdL

El proper dissabte 4 de març tindrà lloc a l’Escola Politècnica Superior la primera edició de la Jornada de Campus Oberts per a Famílies de la UdL 2017.

La JCO per a Famílies s’adreça justament a les famílies d’estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau superior de Lleida i comarques i de la Franja de Ponent, amb l’objectiu de donar a conèixer la UdL i proporcionar un primer contacte amb l’entorn universitari on es desenvolupa la vida acadèmica i vivencial dels estudiants als pares i mares dels futurs alumnes universitaris, informar sobre els estudis que s’imparteixen en els centres universitaris, així com dels serveis i les prestacions que ofereix la UdL.

La jornada es desenvoluparà en dos torns (10h i 12h). En aquests torns les persones interessades poden conèixer els estudis que ofereix l’EPS i visitar-ne les instal·lacions. La durada prevista de l’activitat és d’una hora i mitja.

INSCRIPCIÓ per Web

Localitzacions dels centres de la UdL

Servei d’Informació i Atenció Universitària
C. Jaume II, 67 bis
25001 Lleida
jornadapares@seu.udl.cat

El dissabte, 29 d’abril de 2017 es realitzarà una segona edició d’aquesta Jornada de Campus Oberts per a Famílies

Alumnes de l’EPS, visiten la planta de generació elèctrica renovable Termosolar Borges

image4

Per tercer any consecutiu els alumnes d’optativitat de l’assignatura d’Instal·lacions II i Instal·lacions III del Grau d’Enginyeria Mecànica, acompanyats pels professors, Josep Eras i Marc Medrano, van visitar el passat dimecres 22 de febrer la planta de generació elèctrica renovable Termosolar Borges on van ser rebuts molt amablement pel gerent de Termosolar Borges SL, Santiago Ceballos.

La planta va entrar en funcionament el gener del 2013  i es tracta de la primera instal·lació híbrida al món que combina energia termosolar i biomassa; Subministra energia elèctrica neta a 27.000 llars, evitant així l’emissió de 24.500 tones de CO2 anuals.

image5

Aquest sistema d’hibridació amb biomassa permet el funcionament les 24 hores del dia en aconseguir un major aprofitament de la instal·lació. La producció d’electricitat continuada durant les 24 hores del dia sorgeix de la captació de rajos solars durant les hores diürnes (el camp solar està format per 2688 receptors parabòlics (dispositius que s’orienten segons la trajectòria de desplaçament del sol) que ocupen una superfície de 96 hectàrees) i es completa durant les hores nocturnes mitjançant la generació de vapor d’aigua a les calderes de combustió de biomassa instal·lades a aquest efecte, el combustible principal son residus de biomassa forestal i agrícola, així com cultius energètics.

image3

La visita va consistir en una presentació d’un power point sobre les característiques i operativa de la planta solar, seguit d’una visita a la planta. Entre la quinzena d’alumnes i professors que van realitzar la visita cal destacar que també hi havia tres alumnes de mobilitat internacional que en aquests moments gaudeixen d’una beca Erasmus per estudiar a l’EPS.

image1

Xerrada Mobilitat. Dr. Fernando Auat de la Universidad Técnica Federico Santa María de Xile

USM

El proper dilluns dia 27 de febrer, de 16h a 17h a la Sala de Graus, el Dr. Fernando Auat Cheein, Professor del Departament d’Electrònica procedent de la Universidad Técnica Federico Santa María de Xile farà una xerrada-presentació sobre Robotic Challenges and Opportunities a més a més de fer una presentació també de la Universitat i de les seves possibilitats de mobilitat.

Dir-vos que és una molt bona universitat i que els estudiants de l’EPS que hi han estat sempre han tingut una molt bona experiència i tornen molt contents.

Podeu veure un petit vídeo d’estudiants de l’EPS que hi han estat aquest primer semestre a aquesta Universitat: https://youtu.be/iUeyThIGVTI