Projecte Sinergia. L’EPS realitza un taller de Disseny Gràfic als alumnes de l’INS La Mitjana

20170301_133244

El passat dia 1 de març, es va realitzar a l’institut la Mitjana de Lleida un taller de Disseny Gràfic a càrrec de l’estudiant de l’EPS, John Amin sota la coordinació de la professora de l’Escola Politècnica Superior Susana Maza.

Aquest taller s’emmarca en el conjunt d’activitats del conveni de col·laboració “SINERGIA” que es duu a terme entre ambdues institucions. [+INFO]

El taller es va dirigir a l’alumnat que realitza la matèria de modalitat de 1r de Batxillerat de Dibuix Tècnic i l’optativa d’Autocad de 4t d’ESO i consisteix en apropar el disseny per ordinador d’objectes en 3D als estudiants. Es van presentar diferents programes i aplicacions de modelat i animació en 3D, com ara la programació de videojocs. Finalment, els estudiants van dissenyar una pilota de futbol amb el conegut programa lliure Blender.

20170301_144257

XXII Prova Cangur de la Societat Catalana de Matemàtiques a l’EPS

Cangur 2017

El proper 16 de març l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (Jaume II, 69 – Campus de Cappont) rebrà 680 estudiants (362 estudiants de batxillerat i 318 estudiants de 4t d’ESO) en el marc de la  XXII edició de la prova Cangur, convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques, i organitzada per  les respectives comissions balear, valenciana i catalana.

La prova Cangur, de caràcter internacional es un joc-concurs anual que es desenvolupa el mateix dia en totes les nacions participants. L’objectiu d’aquesta iniciativa és estimular i motivar tants alumnes com sigui possible i contribueix a la popularització de les matemàtiques entre la mainada i els joves sense cap objectiu de selecció nacional ni de comparació entre països. L’horari dels exàmens de la Prova cangur de Lleida és: de 9 a 10.30 h. per als alumnes d’ESO i d”11 a 12.30 h. per als alumnes de Batxillerat.

A Lleida  la prova Cangur, organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques, està coordinada pel Departament de Matemàtica de la Universitat de Lleida (UdL) i l’Institut Màrius Torres de Lleida,  en col·laboració amb l’Escola Politècnica Superior (EPS)  i el Vicerectorat d’Estudiantat, Postgrau i Formació Continua de la UdL.

Els centres participants en aquesta XXII edició a Lleida de la Prova Cangur són:

Institut d’Alcarràs
Institut Terres de Ponent de Mollerussa
Institut La Serra de Mollerussa
.

A més, des de l’Escola Politècnica Superior s’han organitzat una sèrie de Tallers i visites guiades per tal de complementar aquesta jornada:

- Taller de Criptografia amb Ricard Garra (L4 – Aula 0.08 EPS)

- Taller de Robòtica amb Eduard Clotet (Sala de Graus – 2.03 EPS)

- Taller de Giroscòpica amb Adrià Mateo (Aula 1.01 Edifici Polivalent)

- Taller de Votació Electrònica amb Santi Martínez (Aula -1.01 EPS)

Els tallers s’organitzaran en dos torns: 9.15 h. per als alumnes de Batxillerat i 11.15 h. per als alumnes d’ESO. Els tallers duraran un màxim de 45 minuts, ja que tot seguit hi hauran les visites guiades a l’EPS i al CREA (a les 10 h. per als de Batxillerat i a les 12 h. per als d’ESO).

Xerrada a l’IEI en motiu de l’exposició FotoMath, “Veig mates per tot arreu!”

FotoMath201516 Exposicio

El proper dimarts dia 14 de març de 2017 a les 19:30h a l’Aula Magna de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (Plaça de la Catedral, Lleida) es durà a terme  la xerrada “Veig mates per tot arreu!” impartida pel Sr. Ferran Montardit i Asènsio.

La xerrada es celebrarà en motiu de l’exposició de les fotografies guanyadores del certamen de fotografia matemàtica FotoMath, concurs organitzat pel Departament de Matemàtica de la Universitat de Lleida que es pot visitar a la Sala Montsuar de l’Institut d’Estudis Ilerdencs de Lleida fins al 19 de març de 2017

Presentació del Centre Tecnològic EURECAT- LLEIDA

Eurecat

El proper 9 de març tindrà lloc la presentació d’EURECAT-Lleida al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida. En aquest acte, es presentaran les línies de treball i l’estratègia d’EURECAT i els objectius d’EURECAT-Lleida. Aquesta nova unitat tindrà la seva seu al Parc i donarà servei a les empreses i entitats de tots els sectors, però amb preferència del sector Agroalimentari. En particular, es presentarà el laboratori de maquinària agrícola i la plataforma Agritech BIG DATA.

EURECAT és un centre tecnològic que ofereix un ampli ventall de possibilitats per a definir projectes de transferència. Per tant, la posta en marxa d’EURECAT-Lleida és una oportunitat per als grups de recerca de la UdL que necessitin col·laboradors tecnològics en els seus projectes.

Esteu tots convidat a assistir per tal de prendre contacte amb aquestes iniciatives de cara a posar en marxa projectes d’innovació en el vostre àmbit:

Lloc: Sala d’actes de l’edifici CEDICO Parc Científic i Tecnològic
Agroalimentari de Lleida