Rècord de participants a la prova Cangur de Matemàtiques realitzada a l’EPS

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

680 estudiants de Lleida (362 estudiants de batxillerat i 318 estudiants de 4t d’ESO) han participat avui en la fase local de 22a Prova Cangur de Matemàtiques, que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques en col·laboració amb l’Institut Màrius Torres de Lleida, el departament de Matemàtica de la Universitat de Lleida, l’Escola Politècnica Superior i i el Vicerectorat d’Estudiantat, Postgrau i Formació Continua de la UdL.

Els centres participants en aquesta XXII edició a Lleida de la Prova Cangur han estat:

Institut d’Alcarràs
Institut Terres de Ponent de Mollerussa
Institut La Serra de Mollerussa
.

A més, des de l’Escola Politècnica Superior s’han organitzat una sèrie de Tallers i visites guiades per tal de complementar aquesta jornada:

- Taller de Criptografia amb Ricard Garra (L4 – Aula 0.08 EPS)

- Taller de Robòtica amb Eduard Clotet (Sala de Graus – 2.03 EPS)

- Taller de Giroscòpica amb Adrià Mateo (Aula 1.01 Edifici Polivalent)

- Taller de Votació Electrònica amb Santi Martínez (Aula -1.01 EPS)

- Visita guiada a les instal·lacions de l’EPS – CREA

Les proves Cangur són una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada.

Els enunciats els prepara, en una reunió internacional,  l’associació Le Kangourou sans Frontières, on Catalunya hi participa com a nació i actualment ostenta, per elecció, un dels càrrecs de l’equip directiu de l’associació.

Els participants i les participants d’arreu d’Europa i d’altres països del món es plantegen els mateixos problemes i tenen un temps d’una hora i un quart per resoldre’ls.

Imatges

segre.com-logo-med

HOLA LLEIDA

L’EPS acull la 46a. Assemblea General Ordinària de la RITSI

IMG_20170315_202129

Ahir l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida va acollir la 46a. Assemblea General Ordinària de la RITSI, reunió d’Estudiants d’Enginyeries Tècniques i Superiors en Informàtica a nivell estatal, prèvia al VIII Congres estatal RITSI que es desenvoluparà el 17 de març a Fira de Sabadell.

L’associació, creada l’any 1992 i d’àmbit estatal, té per objectiu la representació dels estudiants d’Enginyeries en Informàtica. Hi estan representades 64 universitats i 60.000 estudiants.

A la trobada hi van assistir el president de RITSI, Juan Ramón Palomino; el director de l’Escola Politècnica Superior, Francesc Giné de Sola, la vicerectora d’Estudiants de la UdL, Neus Vila i l’alcalde de Lleida, Àngel Ros.

C6-ahSdWkAAamEr

L’EPS protagonista al programa El debat de Lleida activa de Lleida TV: “Els enginyers i les enginyeres de la UdL conquisten el món”

Capturaffffff

L’EScola Politècnica Superior de la UdL va protagonitzar el darrer Programa El debat de Lleida Activa de Lleida TV, amb “Els enginyers i les enginyeres de la UdL conquisten el món” (Entrevista F. GinéTaula redona)

El programa va comptar amb la participació del director de l’EPS, Francesc Giné i, en una taula redona, Montse Vilarrubí, doctoranda del Grup de Recerca en Energia Solar de l’EPS; Albert Farré, exalumne i gerent de KONTOR, i Vitor Luiz, estudiant de màster brasiler, un exemple de la internacionalització de la Politècnica.

Capturavvvvtry

Així mateix els antics alumnes del centre, Nacho Acín, responsable de desenvolupament de Genesis Global; Sergio Callén, vicepresident de la ferroviària Atkins a Nova York; Marcel Llopis, tècnic supervisor del laboratori de propulsió de la NASA; Neus Mesalles, responsable de projecte a Applus Idiada, Mireia Sentís, enginyera a Greenford (Regne Unit), Guayente Minchot, graduada en el Doble Grau d’Arquitectura Tècnica i Civil Engineering o Ariadna Carrobé, estudiant del Grau en Enginyeria Mecànicasón alguns dels graduats per l’EPS que estan conquerint el món i que intervenen via vídeo al programa  relaten l’elevat grau d’inserció professional internacional dels titulats i titulades.