L’EPS de la UdL acull la reunió anual de l’Agencia Internacional de l’Energia

Del dia 24 al 26 d’abril és celebra a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida i coordinat pel Grup de Recerca GREA Innovació Concurrent, el 4rt workshop del grup de treball ECES Annex 30 de l’Agència Internacional de l’Energia (www.eces-a30.org). El 3rd Workshop es va celebrar el 2016 a Tokyo (Japó).

El 26 d’abril es realitzarà una sessió conjunta amb investigadors espanyols i amb membres del grup de treball d’emmagatzematge d’energia tèrmica del EERA – European Energy Research Aliance (www.eera-set.eu) a la Sala Víctor Siurana de l’edifici de Rectorat de la UdL.

L’objectiu principal de l’Annex 30 és fomentar la implantació de sistemes d’emmagatzematge d’energia tèrmica i avaluar el seu potencial pel que fa a la mitigació de CO2 i gestió d’energia tèrmica rendible. En última instància, l’annex 30 te com a objectiu crear una metodologia per determinar els indicadors clau de rendiment de sistemes d’emmagatzematge d’energia tèrmica. Aquest enfocament integral es centrarà en 4 sectors: indústria, aplicacions de centrals elèctriques, edificis no residencials i transport.

L’EPS protagonista de “El Debat de Lleida Activa” amb un programa dedicat a l’enginyeria per a un món sostenible

Capturaaxasdc

L’Escola Politècnica Superior de la UdL va ser protagonista d’un nou programa de “El debat de Lleida Activa’ a Lleida TV amb un especial dedicat a lenginyeria per a un món sostenible que va servir de marc per explicar el nou Grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat que l’EPS té previst iniciar aquest proper curs acadèmic 2017-18.

Les comarques de Lleida són un pol energètic de primer ordre. Centrals hidroelèctriques centenàries, parcs eòlics cobrint les serres prelitorals, plantes fotovoltaiques a tot arreu… I una universitat amb potents grups d’investigació sobre energies renovables. D’aquí que la posada en marxa d’un nou grau a l’Escola Politècnica Superior de la UdL, Enginyeria de l’Energia i la Sostenibilitat, sigui pràcticament un repte obligat.

La nova titulació s’estrena aquest pròxim curs i de moment estarà limitat a quaranta places. La projecció de futur d’aquesta nova especialitat és il·lusionant, perquè coincideixen la majoria d’experts que el món demana persones formades en el desenvolupament econòmic energèticament sostenible, un repte que el planeta té plantejat amb el canvi climàtic trucant a la porta.

El programa va entrevistar Francesc Giné, director de la Politècnica; i va dur a terme una taula redona en què van participar Salvador Samitier, director de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic; Daniel Chemisana, responsable del Grup d’Energia Solar de la UdL; i Josep Dalfó, director general de l’empresa DEKRA Ambio. Així mateix també va comptar amb la participació en vídeo de María Malaxechevarría, directora general de sostenibilitat de Endesa i de la catedràtica de la UdL i directora del centre de recerca Inspires, Luisa F. Cabeza.

C-A_D_xXcAApFlP

Sessió informativa del Grau Enginyeria Informàtica adreçada als alumnes de 1r curs

Reunió informativa GEI Abril2017

El proper dijous, 4 de maig es realitzarà una sessió informativa per als estudiants de 1r curs del Grau en Enginyeria Informàtica de l’Escola Politècnica Superior (EPS) on s’abordaran temes d’interès com:

- Avaluació curricular

- Normativa de permanència

- Matèria transversal

- Acreditació de la 3a Llengua.

En concret, la sessió tindrà lloc a l’aula 0.04 de l’EPS a partir de les 12:00 hores sota la coordinació d’en Fernando Cores, coordinador del Grau en Enginyeria Informàtica.