Per 5è any consecutiu, 5 alumnes de l’EPS aconsegueixen les prestigioses beques Google Summmer of Code

Screen Shot 2016-02-23 at 9.24.41 AM

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

Per cinquè any consecutiu, Google ha becat 5 estudiants de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) a través del Liquid Galaxy LAB, un dels laboratoris del Parc Científic i Tecnològic que lidera Andreu Ibáñez. Els projectes seleccionats pel programa Google Summer of Code estan relacionats amb les tecnologies de mapes de Google, com el Liquid Galaxy, i el IOT (Internet de les Coses) amb les balises Bluetooth The Physical web.

Els autors i els projectes becats són els següents:

- Javier Calvo, pel projecte Visualització parcel·lària amb el Liquid Galaxy

- Ivan Josa, per Anàlisi i visualització de Big Data en transports públics

- Gerard Farré, per Tractament interactiu de dades meteorològics

- Guillem Barbosa, per Visualització de la Wikipedia en el Liquid Galaxy

- Gerard Rovira, per Sistema informàtic i social de records de viatges.

Els estudiants desenvoluparan els projectes becats aquest estiu al Liquid Galaxy Lab amb el suport directe de l’EPS, el LleidaDrone LAB, el Google Developer Group de Lleida i el FIWARE iHub Lleida. També col·laboren en aquesta iniciativa Informàtica and Wireless, Gigabyte, Benq, Corsair, Xtorm d’A-Solar, Erle Robotics i HP.

Cal destacar que els darrers cinc anys, Lleida ha obtingut 19 beques del programa Google Summer of Code. Això significa un import proper als 105.000 €, ja que cada beca està dotada amb 5.500 €. Aquest any sols 1.318 estudiants de 201 organitzacions de tot el món han rebut beques de Google:

[Google Summer of Code 2016]

[Google Summer of Code 2015]

[Google Summer of Code 2014]

[Google Summer of Code 2013]

MT “Els enginyers i el seu entorn socioprofessional”. Xavier Verdaguer

MT Xavier Verdaguer

En el marc de la Matèria Transversal “Els enginyers i el seu entorn socioprofessional” coordinat pel professor Guillem Boira, el proper dilluns 15 de maig, a les 19h, a l’aula 0.05 de l’Escola Politècnica Superior, Xavier Verdaguer durà a terme la xerrada:

Actitud emprenedora

_____________________________________

Xavier Verdaguer és un emprenedor en sèrie de Barcelona que en els últims 15 anys ha creat varies empreses d’Innovació tecnològica. Xavier és Enginyer Informàtic i Arquitecte Tècnic per la Universitat Politècnica de Catalunya i amb estudis d’alta direcció a la Stanford Universtiy (Califòrnia). Xavier va començar la seva trajectòria professional com a Director d’Informàtica del Consulting Taller d’Enginyeries, SA i amb 25 anys va iniciar la seva carrera com a emprenedor en serie.

En l’actualitat, Xavier Verdaguer viu a Palo Alto (Califòrnia) on va fundar al 2010 Innovalley, Inc. una empresa que desenvolupa roba intel·ligent fusionant creativitat de Barcelona amb tecnologia americana d’última generació. Innovalley té en el seu accionariat a l’enginyeria BConsulting, l’estudi d’innovació Haiku, la tèxtil Cooking Labs i el centre de recerca Cetemmsa. Innovalley també realitza recerca amb la Stanford Universtiy i ven els seus productes a través del web www.innovalley.us.

Xavier Verdaguer també ha fundat al Silicon Valley de Califòrnia l’empresa de desenvolupament de software Seven4seven i el Centre de Creativitat Imagine per a la generació d’idees disruptives que canviïn el món i per canviar la vida de les persones que participen en la creació d’aquestes idees.

Informàtics i enginyers, els perfils més demandats a la quarta Fira UdL Treball

C-_m5d4XcAItDcF

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

L’èxit de la Fira de UdL Treball ha deixat un missatge clar per part de les empreses i institucions, majoritàriament de Lleida, però també de Barcelona, Saragossa i València: el mercat laboral busca Informàtics i Enginyers.

Captura

Els més de 500 estudiants i graduats de la UdL que ahir es van passejar per la Fira van poder rebre un important feed-back en la seva recerca activa d’ocupació per part de les més de 80 empreses i institucions que van muntar-hi estand. Així mateix també van poder gaudir de la xerrada SpeakTacular, de dos presentacions corporatives, de la Xarxes Eures de col·laboració dels serveis públics d’ocupació per a facilitar la lliure circulació de treballadors entre els països i una altra de l’empresa grup de Serveis Triangle i de diversos tallers: ‘Vinc a buscar feina’, ‘Del canvi a l’oportunitat’ i ‘8 eines per atraure talent utilitzant Linkedin’.