El Debat de Lleida Activa. UdL: La factoria de talent per a les empreses

C_YDAtnXYAAVKgT

El programa de Lleida TV, El Debat de Lleida Activa va dedicar-se a les relacions de la UdL amb les empreses i institucions del territori, cada vegada més consolidades tot i els reptes de millora, i al paper de la Universitat de Lleida com a imprescindible agent del teixit socioeconòmic de les comarques de ponent:

UdL: La factoria que nodreix de talent les empreses de Lleida i de fora

La Universitat de Lleida és una de les principals aportadores de professionals especialitzats a les empreses i institucions del nostre entorn socioeconòmic. Què vol dir, aquesta afirmació? Doncs que tots els estudiants de la UdL fan pràctiques en empreses o institucions, i no només del territori sinó de la resta de Catalunya i de l’Estat.

A tall d’exemple, només el 2015 l’Oficina de Gestió de Pràctiques Externes de la Universitat de Lleida va signar convenis de practiques amb 344 empreses diferents. I més exemples: del 2005 al 2015, una dècada, en el sí de la UdL s’han signat 2.339 contractes i serveis amb 1.052 empreses que demanaven professors i/o investigadors de la universitat lleidatana i que traduït a diners suposa un volum de 24 milions d’euros.

Destaquen diversos aspectes: que les empreses que col·laboren amb la Universitat de Lleida són majoritàriament grans i que predominen les relacionades amb la indústria de l’alimentació, el comerç, les noves tecnologies i l’Administració Pública però, sobretot, que només el 17% són de Lleida. Això vol dir que la UdL exporta talent a la resta de Catalunya, a tot l’Estat i fins i tot a l’estranger.

2a Jornada d’Arquitectura Digital. Lliurament diplomes del Postgrau en disseny i gestió d’entorns BIM-REVIT (2a i 3a Ed.)

2a Jornada Arquitectura Digital

El proper divendres 19 de maig a partir de les 17:30h a la sala de Graus de l’EPS es durà la 2a Jornada d’Arquitectura Digital on, entre altres activitats, es realitzarà el lliurament dels diplomes acreditatius de l’obtenció de la 2 edició i 3 edició del Curs de Postgrau en disseny i gestió d’entorns BIM-REVIT, d’acord al següent programa:

(17.30 – 17.45) Presentació de l’acte

Francesc Giné. Director de l’Escola Politècnica Superior de la UdL.

(17.45 – 18.15) Programa BIM-UdL – Novetats formatives i acadèmiques per a la 4a Edició

Gabriel Pérez / Cristian Solé – Coordinadors del Programa BIM UdL

Xavier Rodríguez, director Programa BIM UdL / David Botanch, codirector Programa BIM UdL

(18.15 – 18.35) CYPE: Avanç de la Implementació de la metodologia BIM en la tecnologia i entorn de CYPE Ingenieros

Ricart Guitart – Responsable de Formació CYPE Catalunya

(18.35 – 18.55) BIMETICA: una referència internacional en el mercat BIM

Pablo Callegaris, CEO Bimetica

(18.55 – 19.15) HANDELSOFTWARE: El BIM desde el món de l’aplicatiu informàtic / Plugin

Manel Tresánchez,  Director de handlesoftware.com

(19.15 – 19.35) Presentació treballs finals Postgrau 2a / 3a Edició Programa BIM UdL

(19.35-19.45) Cloenda 2a / 3a Edició Programa BIM UdL

El Postgrau complementa la formació, donant un implement al currículum de la forma més adequada: amb un títol de postgrau universitari, reconegut per la UdL en tots els aspectes. Els sistemes i entorns de treball BIM son una eina fonamental en el present i futur del sector de l’arquitectura i l’enginyeria actuals, tant en el procés de disseny com en el procés d’execució. En l’entorn de treball del món global ja és un requisit indispensable per a qualsevol professional de l’enginyeria o l’arquitectura disposar d’aquesta formació en termes curriculars.

Les 3 primeres edicions del Postgrau en Disseny i Gestió d’entorn BIM-REVIT (2D/3D)  que es realitzà a l’Escola Politècnica Superior de la UdL sota la coordinació del professor i arquitecte Xavier Rodríguez Padilla van gaudir d’una gran acollida i es per això que en la 4a edició, de la que ja hi ha obert el període d’inscripció i matrícula, s’ha evolucionat de l’inicial Postgrau a un Programa complet amb nombroses opcions de matrícula: El Programa BIM UdL

Diapositiva12

Més informació 1a JORNADA D’ARQUITECTURA DIGITAL